Page 12 of 15

Re: Troyes

Posted: 06 Feb 2021, 10:09
by Haddeo
emisanSB wrote:
06 Feb 2021, 01:48
emisanSB wrote:
06 Feb 2021, 01:42
Doamnele sunt obligatorii.
A nu se înțelege că jocul de baza are vreun cusur.
Extensia a făcut un joc de 10 pt mine sa se transforme intr-un 7-8. E ca și cum ar veni o extensie pt Agricola sa-l transforme in Caverna. Pass and sold

Re: Troyes

Posted: 06 Feb 2021, 13:41
by adelindumitru
Haddeo wrote:
06 Feb 2021, 10:09
emisanSB wrote:
06 Feb 2021, 01:48
emisanSB wrote:
06 Feb 2021, 01:42
Doamnele sunt obligatorii.
A nu se înțelege că jocul de baza are vreun cusur.
Extensia a făcut un joc de 10 pt mine sa se transforme intr-un 7-8. E ca și cum ar veni o extensie pt Agricola sa-l transforme in Caverna. Pass and sold
Interesant, am mai văzut și alte persoane care sunt hotărât anti Ladies of Troyes. Măcar e modulară extensia (partea cu zarurile mov nici pe mine nu mă încântă, ce mă atrage din ce am văzut este strict legat de cărțile adiționale - dar mai am muuuult de explorat în Troyes până să și ajung acolo).

Re: Troyes

Posted: 06 Feb 2021, 13:52
by Haddeo
cărțile sunt cele care m-au dezamăgit cel mai mult, fura mult din tensiunea si farmecul jocului. dar e doar parerea mea

Re: Troyes

Posted: 07 Feb 2021, 00:43
by adelindumitru
Vai cât de frustrant e atunci când faci o mutare și îți dai seama peste 2 mutări că trebuia să faci altceva ca să te fi plasat într-o poziție mai bună pentru viitor! Dar e genul ăla de frustrate pe care o întâmpini și când faci o mutare slabă la șah, ceea ce e excelent. Și în al doilea joc am făcut astfel de greșeli, dar măcar mi-am îmbunătățit scorul și gameplay-ul per ansamblu. De abia aștept să îl joc și a treia oară. Mi se pare unul din jocurile în care trebuie să jonglezi cu cele mai multe variabile, în ciuda faptului că nu ai atâtea acțiuni posibile și atâtea componente cu care să interacționezi. Dar cumva asta e ce face din Troyes un joc care mi se pare mult peste alte eurogames moderne care sunt pur și simplu umflate cu componente dar dacă distilezi rolul componentelor respective vezi că nu e prea multă substanță acolo.

Re: Troyes

Posted: 07 Feb 2021, 01:15
by emisanSB
Nu există joc din care sa scoți atât de mult, din doar 9 cărți ;)

Re: Troyes

Posted: 07 Feb 2021, 09:54
by Greyvolf
First play - hated it, second play - really liked it. Personal nu ma atrage grafica deloc. As prefera ceva de Andrew Bosley (Tapestry, Everdell). Cum zicea cineva: "does that make me a heathen"? :D

Re: Troyes

Posted: 07 Feb 2021, 12:36
by adelindumitru
Important e să îl joci ;)

Nidavellir + Undaunted North Africa

Posted: 12 Feb 2021, 14:01
by adelindumitru
Ultimele noutăți pe luna asta - Image

Re: Nidavellir + Undaunted North Africa

Posted: 15 Feb 2021, 00:31
by adelindumitru
Primele impresii Nidavellir:

Un joc foarte rapid de colectat seturi de gnomi. Tema ar fi că recrutezi o armata pentru a merge sa înfrunți un dragon, dar... Sa fim serioși, n-are nici o tema.
Este un joc foarte bun, în 2 cred ca se poate juca și în 30-35 de minute.
Ai 5 tipuri diferite de gnomi, care se punctează în moduri diferite. Ai licitație pentru respectivii gnomi, dar partea interesanta e ca nu îți pierzi banii cu care licitezi,ci doar îți dau prioritate în recrutarea cărților. Ai și un mecanism nou de "coin-building ", în care dacă licitezi cu moneda de 0 poți sa îți faci upgrade la monezile cu care nu ai licitat.
Este un joc foarte bun pentru ceea ce vrea sa fie, nu va aștepți la ceva revoluționar sau extraordinar, ci la un joc solid, cu componente de foarte bună calitate, de dificultate scăzută, care merge bine după o zi de munca.
Pentru noi joaca cam același rol ca Azul/ Carcassonne /Isle of Skye. Deci dacă ceva de genul va interesează, go for it

Re: Nidavellir + Undaunted North Africa

Posted: 15 Feb 2021, 10:03
by Shaikan
Felicitari pentru review, sunt curios de ambele, poate apuc sa le testez candva.

O singura mentiune, dwarful si gnomul nu sunt una si aceeasi rasa. Sorry, dar ma zgarie pe creier la fel de tare ca atunci cand citeam Stapanul Inelelor in romana si traduceau la fel. Daca vrei sa traduci dwarf = pitic, suna stupid, dar aia e traducerea. Desi il poti lasa dwarf, e un termen fantasy care nu are o traducere grozava in romana pentru ca piticii din povestile noastre erau mai degraba aia de gradina.

Spor la joaca

Re: Nidavellir + Undaunted North Africa

Posted: 15 Feb 2021, 10:46
by adelindumitru
Mersi, cred că de la traducerea de la Lord of the Rings mi se trage :D

Trajan + Istanbul

Posted: 08 Mar 2021, 15:09
by adelindumitru
https://ibb.co/QYsvy4c

Biblioteca s-a cam umplut așadar orice titlu care intră e cântărit foarte bine înainte. Pentru luna martie am mers pe:
Trajan - pentru că: Feld, mancala, Imperiul Roman.
Istanbul - pentru că: nu aveam un racing game, e unul din orașele favorite, pare interesant ca mecanici.

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 08 Mar 2021, 15:24
by emisanSB
Hopaaa .... Editie ”noua” la Trajan. Nu stiam de cutia noua alba. Arata mult mai bine decat cea clasica.

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 08 Mar 2021, 16:49
by adelindumitru
emisanSB wrote:
08 Mar 2021, 15:24
Hopaaa .... Editie ”noua” la Trajan. Nu stiam de cutia noua alba. Arata mult mai bine decat cea clasica.
Vad ca e print din 2018,nu știu sigur când au schimbat coperta. Dar cred ca e singura diferența

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 09 Mar 2021, 10:47
by adelindumitru
Primele impresii Istanbul (jocul de bază):
1. Ce experiență ciudată e să ai un eurogame în care să nu conteze punctele! Odată ce un jucător îndeplinește obiectivul, jocul se termină la finalul rundei respective. Partea interesantă la Istanbul e că pot să fie mai mulți jucători aproape de victorie, ceea ce înseamnă că e genul de joc la care chiar se poate ajunge la egalitate (mie îmi mai trebuiau 3 mutări ca să pot egala). Probabil și din acest motiv jocul specifică mai multe tie breakere.
2. Jocul de bază e destul de light. Cu toate că pot vedea ceva rejucabilitate prin setupul care poate fi făcut random, nu sunt atâtea chestii care să varieze de la joc la joc astfel încât să fie o experiență complet diferită. Din fericire, există 2 extensii cu destul de elemente noi.
3. Mi se pare că scalează destul de ok în 2: în 3 din locurile în care dacă faci un mic set collection pietrele prețioase sunt așezate în funcție de numărul de jucători de exemplu. În plus, folosești și piesele celorlalte culori nefolosite pentru a crește costurile anumitor tile-uri.
4. Artwork-ul este super, chiar te face să te simți într-un bazar din Istanbul.
Nu mă încumet să îi dau încă o notă, pentru că simt că nu i-am explorat potențialul (până la urmă, de asta am luat big box-ul și nu doar jocul de bază).

Extensiile vor mai avea un pic de așteptat însă, pentru că diseară schimbăm puțin lucrurile și vizităm Roma antică, pentru primul joc de Trajan.

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 09 Mar 2021, 11:04
by emisanSB
Istabul e destul de light-ish.
Trajan e in alta clasa. Ar trebui sa va placa mult mai mult.

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 10 Mar 2021, 11:29
by adelindumitru
Ce nebunie de mecanisme în Trajan! 1 joc e prea puțin ca să îmi formez o impresie despre el. Îmi place (mai puțin însă decât Carpe Diem și Castles of Burgundy), m-a făcut să mă gândesc câteva ore la ce mutări aș fi putut face (ceea ce e întotdeauna un plus), dar cumva mini-jocurile separate și frustrarea generată de mancala cred că sunt niște chestiuni care vor necesita mai multe partide ca să mă ajute să îmi formez o opinie mai clară. Deja întrevăd mai multe strategii viabile, și mi se pare fascinantă mancala (mai ales atunci când îmi iese programarea acțiunilor).

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 10 Mar 2021, 11:58
by adelindumitru
Ah, și ceva important. Cu toate că am zis că o partidă nu este suficientă pentru a avea o opinie concretă despre joc, cred că e totuși suficientă ca să înțeleg de ce poate să fie unul din cele mai controversate jocuri ale lui Feld.

Pot să înțeleg și de ce unii pot să iubească acest joc, și de ce îl pot urî. Fiind atât de multe mecanisme (interconectate?), este și normal să existe riscul ca cineva să se sature să facă atâtea lucruri și să ia atâtea variabile în calcul, mai ales când or să aibă o influență asupra altor aspecte ale jocului de abia peste câteva ture. În plus, planificarea prin intermediul mancalei poate fi frustrantă.

Dar după cum am zis și în comentariul anterior, cred că mare parte din frumusețea acestui joc derivă din faptul că te simți cu adevărat bine când îți iese manevrarea mancalei. Este strategie pură în planificarea acțiunilor, which is super cool in my book (evident, când îți și iese!).

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 14 Mar 2021, 01:25
by adelindumitru
Cu totul neașteptat, dar Trajan e momentan chiar pe 3 în topul jocurilor încercate luna asta: Istanbul, Kingdom Builder, și de abia apoi Trajan. Am încercat azi Istanbul și cu prima extensie și wow! That's a fun game. Rejucabilitate uriașă datorită noilor opțiuni de a obține puncte.

Re: Trajan + Istanbul

Posted: 14 Mar 2021, 10:56
by rabesandratana
adelindumitru wrote:
14 Mar 2021, 01:25
Cu totul neașteptat, dar Trajan e momentan chiar pe 3 în topul jocurilor încercate luna asta: Istanbul, Kingdom Builder, și de abia apoi Trajan. Am încercat azi Istanbul și cu prima extensie și wow! That's a fun game. Rejucabilitate uriașă datorită noilor opțiuni de a obține puncte.
Nu mi se pare neașteptat. Dpmdv Trajan e un joc mediocru. Cred ca am jucat vreo 4-5 partide înainte sa ma hotărăsc sa îl dau, dar niciodată nu a fost memorabil. Fără pic de legătură între ele acele joculețe, tematic mancala nu are sens. Plus momentele de AP în căutarea acelei mutări "perfecte" încât sa ți se alinieze culorile. Și în ultima și singura partida în care a vrut și pietena sa îl încerce, după câteva ture deja era plictisita și ma întreba cât mai durează jocul.
Mi se pare aproape cel mai slab joc de la Feld, exceptând Notre Dame, care mi s-a părut îngrozitor din orice punct de vedere.