Bazat pe fapte reale.
A venit vremea unei noi si fabuloase povesti.
O poveste de capa si sulita telescopica, o poveste cu domnite care-si tin pumnalul langa pudriera si gardieni trendy care-si fac manusele delicate din zale masive din otel, care nu vor altceva decat sa supravietuiasca temnitei, pentru a putea revedea lumina soarelui, zambetul caprioarei si taverna draga in care pot fi ceea ce si-au dorit sa fie de cand erau eroi de-o schioapa – personaje in The Red Dragon Inn.
O, nu! O alta sesiune solo, facuta cu unicul scop marsav de a-ti denigra iubita, spunandu-ne ca nu aveai ce sa faci in cele cinci ore pe care le-a petrecut in fata oglinzii.
Nu, nu, de data aceasta am avut un adversar in carne si oase. Sau presupun ca este in carne si oase pentru ca vietuieste hat departe, peste drumuri, si lacuri, si vai, si munti. Redutabilul meu adversar a fost
criss. Spun „presupun ca este in carne si oase” deoarece Jenny are o teorie proprie conform careia ar fi cyborg, viking sau extraterestru din viitor, altfel nu-si poate explica cum de nu l-am invins din primele cinci mutari.
Dar cum ati putut surmonta distanta inimaginabila ce va separa? Ati incalcat strictul cod al supereroilor si v-ati folosit de puterile telepatice?
Se putea si asa, dar avand rezistenta scazuta la cititul mintii m-am temut ca-mi voi deconspira mutarile asa ca am ales o metoda mai traditionala. Am decis sa evitam toata tehnologia asta noua, care ne sufoca si ne distrage atentia de la maretia jocului.
Am mers pe PBE. Exact, Play-by-Epistle!
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411748
Jocul s-a incheiat dupa 49 de runde, insumand 173 de actiuni, partida durand...
39 de zile, cu 18 persoane, un singur supra...doar 150 de zile.
Mai greu a fost sa gasim o persoana vrednica, agila, neobosita care sa transporte scrisorile.
Din pacate, nu am gasit o astfel de persoana, doar Jenny acceptand plata – o conserva la mia de kilometri.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411749
........................................................................................................................................................................................
Eu am jucat cu
galben, iar criss cu
albastru.
Mi s-a atras atentia cum ca as avea „fairplay”.
Voi incerca sa redresez aceasta mica problema, povestind cu o doza exagerata de subiectivism aventurile miniaturilor... nu stiu, hai sa zicem... iau la intamplare... galbene. Miniaturile albastre nu vor fi nici ele uitate, povestea faptelor lor pline de rautate va fi sapata in munte, pentru ca nimeni sa nu le uite marsaviile.
In rest, neutru.
Dinspre partea albastra au rasunat uralele unui vrajitor, unei asasine, unui cleric si ale unui mekanork.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411751
Partea galbena a raspuns cu un cleric, o asasina, un mekanork si un vrajitor.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411750
Am zis sau nu ca am rezistenta scazuta la cititul mintii?
Runda 1 –
albastru 2AP
Clericul descopera prima incapere. Inauntru gaseste un
Colos si un
Telepat.
Telepatul devine prima victima si este aruncat intr-o camaruta intunecata. De ce? Doar nu voia sa faca rau nimanui!
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411752
Colosul descopera urmatoarea camera. Fortele intunericului se strang. Inca un
Telepat si un
Banshee raspund chemarii
Colosului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411753
Runda 2 –
galben 2AP
Asasina descopera prima ei incapere. Tunelul rasuna de sunetul solzilor harsaiti pe lespezi.
Naga ii arata locul unde este ascunsa o franghie.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411754
Runda 3 –
albastru 3AP
Banshee arunca o privire in camera alaturata. Cunoasterea inseamna putere si albastru incearca sa ma zdrobeasca sub greaua-i cizma din otel a acesteia. De alaturi,
Naga ii sasaie prietenos. Are langa el un arc si o sulita.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411755
Apoi
Vrajitorul descopera si incaperea de langa el. Un scut uitat pe podea si o bagheta magica pe un raft.
Asasina alearga spre roata.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411756
Ochii ii scanteiaza de dorinta. Trebuie sa puna mana pe bagheta aceea.
Runda 4 –-
galben 4AP (1-0)
Galbenul profita de oportunitate.
Naga cerceteaza urmatoarea camera. Vede o sulita si
Banshee trimis din timp in cercetare. Acesta gasise deja o cheie.
Banshee rade in hohote fata de neglijenta adversarului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411757
Un urlet pestilential il loveste pe
Naga. Trupul ii amorteste, inima ii cedeaza, negura il cuprinde. Cade in capcana din spatele sau. Zeci de pari ascutiti il impresoara intr-o imbratisare dulce. Coada i se mai zbate putin. E liniste.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411758
Runda 5 –
albastru 4AP (1-0)
Incalcarea pacii nu poate fi tolerata.
Asasina invarte din rasputeri de roata. Bagheta nu trebuie lasata in mainile inamicului. In cele din urma,
Vrajitorul ajunge la ea. Mana-i o cuprinde ferm. O flama albastra lumineaza peretii. De acum, jocul se va incinge.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411759
Runda 6 –
galben 5AP (1-0)
Banshee nu-si permite sa mai ramana in teritoriul inamic. Nu dupa ce au gasit bagheta. Se ascunde dupa usa ce desparte cele doua factiuni. Acum poate rasufla usurat. Este in siguranta.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411760
Clericul isi ia postul in primire. Camera lui corespunde cu cea pe care sta
Vrajitorul. Blocandu-l, toti ar fi in siguranta.
Runda 7 –
albastru 5AP (1-1)
Prin maiestre rotiri de camere,
Vrajitorul si
Banshee ajung fata in fata.
Cum de nu am observat?
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411761
Banshee incearca sa se fereasca, dar e prea tarziu. Bila de foc vine spre el. Faptul ca e plin de gaze toxice, altadata un atu, ii pecetluieste soarta. O explozie incredibila zguduie temnita. Ecourile, din ce in ce mai slabe, ii canta moartea.
Runda 8 –
galben 3AP (1-1)
Ne vom regrupa.
Asasina aduce franghia si o arunca peste groapa. Pentru a invinge avem nevoie de cat mai multi.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411762
Runda 9 –
albastru 2AP (1-1)
Telepatul sondeaza in teritoriul inamic. Il gaseste pazit de
Colos. Simte prezenta unui arc si a unei franghii.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411763
Runda 10 –
galben 3AP (1-1)
Mekanorkul descopera ultima camera. Vede o armura. Este mult prea mare pentru el, dar scutul il poate cara cu usurinta. Din spatele unui culoar ferecat straluceste o bagheta magica.
Asa da! E timpul sa inclinam balanta in partea care trebuie.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411764
Labele-i lipaiesc in drumul spre marea roata.
Runda 11 –
albastru 5AP (1-1)
Asasina mai intoarce o data propria camera.
Banshee si
Vrajitorul se pozitioneaza, asteptand ca prada sa le cada in capcana.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411765
Telepatul se inarmeaza cu arcul si tinteste spre bagheta. Cine va dori sa o ia va trebui sa lupte.
Runda 12 –
galben 5AP (1-1)
Naga discuta cu
Colosul planul de atac. Totul este pus la punct in cele mai mici detalii.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411766
Ii fac semn
Mekanorkului sa intoarca camera.
Dezastru! Maretul plan se dovedeste inutil! Rotitul mental al camerei avea alt rezultat decat cel din lumea reala.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411767
Incep sa se panicheze. Urla catre
Mekanork sa-i aduca in pozitia initiala. Mai bine sa apuce o alta zi decat sa fie macelariti in urmatoarea runda.
Mekanorkul isi roteste si propria camera spre a-i oferi vrajitorului bagheta pe tava.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411768
Runda 13 –
albastru 4AP (1-1)
Asasina isi paraseste ascunzatoarea, face un salt dramatic peste locul de veci in care doarme
Naga, deschide usa in spatele careia se afla arcul si pune mana pe el. Ii testeaza coarda, al carei sunet este ca o simfonie.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411769
Runda 14 –
galben 2AP (1-1)
Galbenul nu stie ce sa faca.
Asasina si
Colosul inainteaza, intarind frontul.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411770
Runda 15 –
albastru 3AP (1-1)
Telepatul isi misca camera. Nu vrea sa riste o invazie-surpriza.
Colosul roteste camera, planuind sa taie orice cale de evadare.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411771
Mekanorkul se apropie de roata pe care se afla
Colosul. Mainile lui delicate pot manevra mecanismele mai usor decat baroasele colegului sau.
Runda 16 –
galben 4AP (1-1)
Naga incearca sa dea lovitura. Isi serpuieste trupul prin inguste cotloane pana la sulita, pentru ca apoi sa tasneasca in fata
Asasinei. Lupta incepe. Sulita ii da un avantaj imens.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411772
Carti –
patru vs
sase, rezultat –
sase vs
opt.
Asasina sacrifica cea mai mare carte pentru a-si salva viata. Sulita se frange si este aruncata.
Naga si-a indeplinit misiunea.
Sa vedem si daca va supravietui sa o povesteasca.
Runda 17 –
albastru 5AP (1-1)
Banshee se retrage spre propria baza. Oare
Asasina nu a fost decat o momeala?
Telepatul roteste camera in care se afla
Naga.
Setea de sange m-a orbit atat de tare?
Vrajitorul si
Asasina il incoltesc pe
Naga. Urmeaza o cruda hora a mortii.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411773
Carti –
patru vs
doi (
de ce naiba am mai dat doiul ala?), rezultat –
noua vs
patru.
Reuseste sa pareze toiagul
Vrajitorului, dar pumnalele
Asasinei il ranesc fatal. Loviturile continua sa cada iar, si iar, si iar, precum o ploaie torentiala de vara. Insangerat,
Naga pica pe podeaua rece.
Runda 18 –
galben 3AP (1-1)
Orice ar face,
Naga nu se mai poate salva.
Asasina cauta sa recupereze franghia lasata in urma de
Naga. Moartea lui nu trebuie sa fie in zadar.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411774
Runda 19 –
albastru 2AP (1-2)
Naga primeste lovitura finala din partea
Asasinei.
Carti –
doi vs
zero, rezultat –
sapte vs
zero.
Moartea sa, in acelasi loc in care a murit si
Naga, este ironica.
Colosul ii cedeaza accesul la roata
Mekanorkului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411775
Runda 20 –
galben 2AP (1-2)
Galbenul incearca niste rotiri strategice de camere in zona bazei.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411776
La prima vedere, ideea a fost buna. Realitatea s-a dovedit a fi cu totul alta.
Runda 21 –
albastru 3AP (1-2)
Nimic spectaculos.
Asasina deschide si usa in care era incuiata cealalta sulita.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411777
Vrajitorul si-o insuseste, evident cu ganduri necurate.
Runda 22 –
galben 4AP (1-2)
Asasina reuseste sa recupereze franghia si se indreapta spre camera
Colosului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411778
Runda 23 –
albastru 4AP (1-2)
Mici miscari tactice.
Makanorkul isi ocupa pozitia la manete.
Asasina se duce sa-i deschida usa
Banshee-ului, pentru ca apoi sa revina pe roata sa.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411779
Runda 24 –
galben 5AP (1-2)
Asasina arunca franghia peste capcane, permitandu-i
Mekanorkului sa preia controlul rotilor din camera capcanelor.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411780
Runda 25 –
albastru 5AP (1-3)
Rearanjarea camerelor mele, ce parea buna cu cinci runde in urma, se dovedeste a fi un dezastru.
Folosindu-se de puterea de a levita,
Vrajitorul avanseaza prin teritoriul meu.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411781
La inceput am crezut ca vrea sa ma atace, dar nu, ceva si mai rau era in capul sau.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411782
Vrajitorul coteste la dreapta, eu raman cu gura cascata, un „Ce dra...” revarsandu-mi-se printre buze, si evadeaza din temnita. Pai asa jucam noi jocul?
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411783
Runda 26 –
galben 2AP (1-3)
Nu se poate! Raul trebuie starpit de la radacina!
Mekanorkul invarte roata, astfel
Colosul patrunde in teritoriul inamic.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411784
Runda 27 –
albastru 2AP (1-3)
Telepatul roteste camera pentru a-l bloca pe
Colos.
Banshee se pregateste sa mearga pe urmele
Vrajitorului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411785
Runda 28 –
galben 3AP (1-3)
Asasina se duce sa-i deschida usa
Vrajitorului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411786
Bagheta sa a stat nefolosita pana acum si a inmagazinat destula energie. Are nevoie doar de o tinta. Pe cine sa aleaga?
Runda 29 –
albastru 3AP (1-3)
Clericul vrea sa contribuie si el la lupta. Se duce sa controleze camera in care se afla
Colosul. Pe drum culege scutul de pe jos. Niciodata nu exista prea multa protectie.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411787
Mainile sale vindeca si cele mai groaznice rani, dar sunt inutile daca posesorul lor este eviscerat.
Runda 30 –
galben 4AP (2-3)
O noua bresa in apararea inamicului este exploatata cu succes.
Vrajitorul intra in camera alaturata, iar
Mekanorkul o roteste.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411788
Acum
Vrajitorul si-a gasit tinta.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411789
In partea cealalta a hartii sta nestiutor bietul
Mekanork. Acesta mestereste la manete cand un zumzait ciudat ii atrage atentia.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411791
Ridica ochii si o lumina orbitoare il cuprinde.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411790
Cheia ii pica din mana. Camera se umple de fulgi mici de cenusa, care valseaza prin aer. Acesta a fost
Mekanork.
Mekanorkul invarte inapoi camera spre a-l proteja pe
Vrajitorul de loviturile razbunatoare.
Runda 31 –
albastru 4AP (2-3)
Clericul roteste camera in care se afla
Clericul.
Asasina isi roteste propria camera.
Lupta!
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411793
Cum lupta? De unde lupta? Uitasem ca are arcul.
Carti –
zero vs
cinci, rezultat –
unu vs
sapte.
Deci asta era planul? Macar am scapat!
Lupta!
Din nou?
Carti –
zero vs
trei, rezultat –
unu vs
cinci.
Runda 32 –
galben 5AP (2-3)
Clericul incearca sa se protejeze. Vede o cheie in camera alaturata. Fuge, o ia si se inchide in camera de control a rotii.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411794
Colosul, satul sa stea pe tusa, sparge usa si navaleste spre
Asasina.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411795
Runda 33 –
albastru 3AP (2-3)
Banshee si
Colosul isi intaresc pozitiile.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411796
Runda 34 –
galben 2AP (2-3)
Galbenul ramane in defensiva.
Clericul roteste camera in care se afla
Colosul, separand turma.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411798
Runda 35 –
albastru 5AP (2-4)
Sprintar,
Banshee strabate harta de la un capat la altul, inscriind astfel inca un punct de victorie.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411799
Asta merit daca nu am inchis usa care trebuia.
Runda 36 –
galben 5AP (2-4)
Am stat mult prea mult pasiv. E vremea sa preiau initiativa.
Colosul, devenind frenetic, alearga spre adversar. Prima care-i iese in cale este
Asasina.
Lupta!
Carti –
trei vs
cinci, rezultat –
opt vs
sapte.
Cu o lovitura puternica proiecteaza
Asasina in perete.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411800
Aceasta incearca sa-i implante pumnalele in stomac, dar uriasii pumni ai
Colosului ii cuprind fragilele-i maini.
Asasina urla de durere cand degetele ii sunt zdrobite. Incearca sa se elibereze, fara niciun rezultat.
Colosul, folosindu-se de pumnalele care ramasesera blocate in mainile inerte ale prazii, o tintuieste de tavan. Stropi de sange se preling pe lesul colegului sau,
Naga.
Patratul ala sigur este un loc blestemat.
Runda 37 –
albastru 2AP (2-4)
Drumul catre
Asasina este blocat, moartea-i fiind iminenta, prin urmare,
Colosul se muta spre
Telepat.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411801
Runda 38 –
galben 3AP (3-4)
Asasina primeste lovitura finala.
Carti –
zero vs
zero, rezultat –
cinci vs
zero.
Colosul preia controlul asupra rotii si-i blocheaza drumul
Colosului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411802
Umbla vesti cumplite, cum ca, nemultumit de ultima mea lovitura, Colosul doreste sa ucida cu sange rece Telepatul, aflat in temnita de la inceputul jocului. Acest lucru nu trebuie sa se intample.
Runda 39 –
albastru 4AP (3-4)
Telepatul invarte camera, permitandu-i accesul
Colosului, apoi o invarte din nou, aruncandu-l pe
Colos in partea mea de harta.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411803
Deci trebuie sa lupt pe doua fronturi.
Runda 40 –
galben 4AP (3-4)
Nu fac fata stresului. Ma gandesc si ma razgandesc. Sa provoc o lupta intre titani? Sa incerc salvarea Mekanorkului?
Invart fara niciun plan camera pe care se afla
Telepatul.
Vrajitorul pleaca spre iesire.
Asasina se pozitioneaza prielnic, astfel incat sa-l poata salva pe
Mekanork.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411804
Runda 41 –
albastru 5AP (3-4)
Colosul face o pirueta fulgeratoare, se intoarce in camera in care se afla
Telepatul, aceasta este rotita din nou, si
Colosul are drum liber spre temnita. Soarta
Telepatului este incerta.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411805
Runda 42 –
galben 5AP (3-4)
Trebuie sa-l salvez pe Telepat.
Colosul face un pas imens, trecand cu usurinta peste capcana, si apare in fata uriasului inamic. Pregateste arcul si trage.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411806
Greseli peste greseli, uit ca se ia in considerare atacul arcului, nu cel al eroului. Orice carte dau, lovitura va esua. Si mi-am consumat si cartea de 5AP.
Carte –
zero vs
doi, rezultat –
unu vs
sapte.
Rasucesc camera de langa iesirea mea. Imi este suficient ca au evadat deja doi.
Vrajitorul mai face cativa pasi spre iesire.
Runda 43 –
albastru 4AP (3-4)
Fapta miseleasca este dusa la indeplinire.
Colosul sparge usa temnitei si da cu bietul
Telepat de toti peretii, lasandu-l inconstient.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411807
Apoi roteste camera in care se afla
Colosul meu, indepartandu-l de locul crimei.
Runda 44 –
galben 4AP (3-4)
Vrajitorul este trimis in misiune de salvare. Se strecoara printre picioarele
Colosului si-l ia pe
Telepat cu el, departe de orice pericol.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411808
Runda 45 –
albastru 3AP (3-4)
Telepatul isi roteste camera de trei ori, izoland
Vrajitorul in coltul de jos.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411809
Runda 46 –
galben 3AP (3-4)
Neavand cum sa-mi scot din incurcatura
Vrajitorul, am preferat sa merg cu
Mekanorkul si
Asasina in ajutorul
Colosului.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411810
Runda 47 –
albastru 2AP (3-4)
Colosul se duce pe roata.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411811
Sterge cu grija praful de
Mekanork de pe manete si se pregateste pentru urmatoarea runda.
Runda 48 –
galben 2AP (3-4)
Asasina merge pana la patratelul pe care au murit atatia eroi.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411812
A devenit loc de pelerinaj.
Planul a fost tesut cu migala, nimeni nu ma mai poate opri. Runda urmatoare, Asasina va sari langa Colos, Clericul va rasuci camera si cei doi vor fi liberi ca pasarile cerului.
A fost un meci dificil, dar campion nu poate sa fie decat unul singur.
Multumesc! Multumesc! Multumesc!
Runda 49 –
albastru 5AP (3-5)
Colosul roteste camera...
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411813
Telepatul roteste camera...
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411815
Ce se intampla? Ce pierd din vedere?
...
Colosul roteste din nou camera...
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411816
Hei, stai putin! Ce faci acolo?
...
Colosul roteste din nou camera...
Vrajitorul si
Colosul se afla fata in fata.
Lupta!
Nuuuuuuuuuuuuuuu!
Carti –
trei vs
sase, rezultat –
opt vs
sapte.
Ce vraja mai poate invoca
Vrajitorul cu
Telepatul in brate? Daca-i da drumul, titanul il va zdrobi sub talpile-i grele. Nu poate decat sa se eschiveze. Pareaza o lovitura, pareaza alta. Norocul nu-i poate fi alaturi mult timp. Mugind,
Colosul reuseste sa-l apuce cu o mana de roba.
Vrajitorul il priveste linistit in ochi. Nu vede decat neantul. Alta mana uriasa ii cuprinde crestetul. Totul este pierdut. Capul i se rostogoleste intr-un ungher.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/1411818
Telepatul este calcat in picioare.
Ragetul victorios al
Colosului umple coridoarele.
Runda 50 –
galben plange
Trebuia sa fie runda mea. Acum este doar un vis ciudat.
Sfarsit.
Ce sa spun drept incheiere? Nu v-am plictisit destul?
Aceasta a fost scurta povestire a unei partide epice.
Si fiecare partida este epica (epicitatea fiecarui joc calculandu-se, in cazul meu, prin numarul de interventii ale lui Jenny peste tabla de joc, amintindu-mi ca, daca nu o bag in seama, canapeaua nu va mai ramane pentru mult timp doar 22% zgariata).
Dungeon Twister este fantastic, dar neiertator, fiecare greseala fiind penalizata imediat.
Din pacate mai mult de adversarul meu decat de mine.
Acum va las pentru ca trebuie sa-mi iau revansa.
Jenny! Incaltarea! Ai o misiva de transportat!
*Exceptand curcanul vecinului, care a donat pene pentru scrisori (curcanul, nu vecinul), niciun alt animal nu a avut de suferit in timpul acestei partide.