Sesiuni de joc 2014
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.
Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.
Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Re: Sesiuni de joc 2014
@Rautz: ati incercat "Railroad Tycoon" sau "Railways of the World"? Pe noi "Railroad Tycoon" ne-a facut sa vindem "Ticket to Ride". Pe linga obiectivele de atins (orasele) are in plus construirea caii ferate, situatia financiara, transportul de bunuri intre orase si productia, upgrade locomotive si arata si splendid. Si toate acestea intr-un joc placut, fara dureri de cap.
- suf
- King Meeple
- Posts: 2708
- Joined: 30 Jul 2010, 17:16
- Location: Timisoara
Re: Sesiuni de joc 2014
Si eu votez pentru Railways of the World. Mai usor si mai tematic decat Steam, dar trebuie mentionat ca are o harta imensa. Vine cu doua harti: una cam pentru 4-6 si alta pentru 2-4.
Re: Sesiuni de joc 2014
In primul rand nu ne-a placut deloc Steam.
In al doilea rand pentru mine personal Ticket to Ride e un joc de nota 10.
Are tot ce-i trebuie pentru a-l juca cu familia:
-simplitate in mecanici
-arata bine
-decizii relevante la inceputul jocului, in timpul jocului si la sfarsitul jocului
-suficient noroc cat non-gamerii sa aiba o sansa, sau sa dea impresia ca au o sansa de castig.
Se vede foarte bine ca jucam Ticket to Ride aproape exclusiv cu familia sau non-gameri, si e perfect pentru acest lucru. Nu subestimati cat de greu poate fi pentru cineva din afara sa invete jocuri aparent simple. A incercat Anca sa joace un Last Will cu niste prieteni, n-au inteles absolut nimic. Pentru ei parea sa fie fizica nucleara.
In al doilea rand pentru mine personal Ticket to Ride e un joc de nota 10.
Are tot ce-i trebuie pentru a-l juca cu familia:
-simplitate in mecanici
-arata bine
-decizii relevante la inceputul jocului, in timpul jocului si la sfarsitul jocului
-suficient noroc cat non-gamerii sa aiba o sansa, sau sa dea impresia ca au o sansa de castig.
Se vede foarte bine ca jucam Ticket to Ride aproape exclusiv cu familia sau non-gameri, si e perfect pentru acest lucru. Nu subestimati cat de greu poate fi pentru cineva din afara sa invete jocuri aparent simple. A incercat Anca sa joace un Last Will cu niste prieteni, n-au inteles absolut nimic. Pentru ei parea sa fie fizica nucleara.
Re: Sesiuni de joc 2014
N-a zis nimeni de Steam. Cele doua jocuri amintite sunt diferite de Steam sau Age of Steam. Steam este mult mai abstract.Rautz wrote:In primul rand nu ne-a placut deloc Steam.
Parerea mea este ca e un joc de nota 7. Un gateway, la fel ca si Catan. Nu spun ca TtR sau Catan sunt jocuri proaste, sunt bune la nivel gateway. Railroad Tycoon (sau RotW) e un mare pas inainte si poate fi jucat si cu non-gameri. Ele sunt (in opinia mea) jocuri de nota 10.Rautz wrote:In al doilea rand pentru mine personal Ticket to Ride e un joc de nota 10.
Re: Sesiuni de joc 2014
12 Ianuarie
Mitzi este de acord cu parerea noastra (n-am fortat-o eu, ea a decis singura ca-i place Ticket to Ride)
Am jucat azi un Twilight Struggle.
Mitzi s-a asezat fix peste zaruri, si incerca sa ma zgarie daca voiam sa bag mana sa le recuperez.
Cred ca presimtea ea ceva.
A fost chiar foarte interesant, un curs al evenimentelor cum nu am mai avut vreodata.
Noi deobicei incepem cu clasicul coup in Iran, azi Anca m-a surprins cu Socialist Governments(3 influente scoase din Europa de Vest) headline + coup in Italia, cucerind-o.
Asta mi-a lasat in schimb mana libera in Middle-East si Asia si am inceput sa punctez.
N-am putut sa ma bat pentru Franta pentru ca DeGaulle era la ea, deci a cucerit-o si pe aia.
In tura 3 m-a rupt din nou in Europa, cu Red Scare(-1 la operatiunile mele) + Blockade(scoase toate influentele din Germania de Vest)
A ajutat-o si faptul ca Marshal Plan a fost tot la ea.
Am terminat Early War cu avantaj de 6 puncte la scor(un scor excelent pentru americani) dar cu Europa in mana rusilor, cu Polonia, Germania de Est, Italia si Franta cucerite. Mai ramanea sa incerc sa ma bat sa nu cucereasca si Germania de Vest(desi nici adiacenta nu mai aveam) pana apare cartea cu Europa.
M-a linistit repede, la inceputul Middle War, in tura 4, jucand ABM Treaty in Headline, cucerind Germania de Vest, si imediat a scorat Europa.
A avut o serie excelenta de carti care sa o ajute in Europa, dar a jucat bine si si-a asumat riscuri, si a meritat victoria.
Una din cele mai interesante partide de Twilight Struggle pe care le-am jucat
Mitzi este de acord cu parerea noastra (n-am fortat-o eu, ea a decis singura ca-i place Ticket to Ride)
Am jucat azi un Twilight Struggle.
Mitzi s-a asezat fix peste zaruri, si incerca sa ma zgarie daca voiam sa bag mana sa le recuperez.
Cred ca presimtea ea ceva.
A fost chiar foarte interesant, un curs al evenimentelor cum nu am mai avut vreodata.
Noi deobicei incepem cu clasicul coup in Iran, azi Anca m-a surprins cu Socialist Governments(3 influente scoase din Europa de Vest) headline + coup in Italia, cucerind-o.
Asta mi-a lasat in schimb mana libera in Middle-East si Asia si am inceput sa punctez.
N-am putut sa ma bat pentru Franta pentru ca DeGaulle era la ea, deci a cucerit-o si pe aia.
In tura 3 m-a rupt din nou in Europa, cu Red Scare(-1 la operatiunile mele) + Blockade(scoase toate influentele din Germania de Vest)
A ajutat-o si faptul ca Marshal Plan a fost tot la ea.
Am terminat Early War cu avantaj de 6 puncte la scor(un scor excelent pentru americani) dar cu Europa in mana rusilor, cu Polonia, Germania de Est, Italia si Franta cucerite. Mai ramanea sa incerc sa ma bat sa nu cucereasca si Germania de Vest(desi nici adiacenta nu mai aveam) pana apare cartea cu Europa.
M-a linistit repede, la inceputul Middle War, in tura 4, jucand ABM Treaty in Headline, cucerind Germania de Vest, si imediat a scorat Europa.
A avut o serie excelenta de carti care sa o ajute in Europa, dar a jucat bine si si-a asumat riscuri, si a meritat victoria.
Una din cele mai interesante partide de Twilight Struggle pe care le-am jucat
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: Sesiuni de joc 2014
@Rautz: mi-ai facut pofta de o partida de TS! La sotia mea ii place foarte mult jocul, o sa fie fericita.
Re: Sesiuni de joc 2014
N-am avut carti senzationale, ci doar anumite combinatii de 2-3 carti care sa ma ajute sa cuceresc Europa, jucate in ordinea potrivita la momentul potrivit, asa cum spunea si Cristi.
Si mie mi-a deschis apetitul pt inca cateva sesiuni viitoare. Avem impresia ca e cam gata jocul asta.
Si mie mi-a deschis apetitul pt inca cateva sesiuni viitoare. Avem impresia ca e cam gata jocul asta.
Re: Sesiuni de joc 2014
14 Ianuarie
Azi a fost zi de Lente, si ne-am facut de cap.
Dupa ce am asistat putin la jocurile celorlalti, niste BattleLore 2 si Legagy: Gears of Time, am trecut la treburi serioase.
Adica 4 jocuri de Bluff.
Oamenii par seriosi dar va garantez ca a fost distractie. Dupa Sighisoara a devenit un must have pentru mine. Desi urasc versiunea 'avansata', care mi se pare defapt versiunea banala, calculabila usor matematic si fara bluff, versiunea normala este de vis. Poti sa bluffezi in tot felul de moduri, are si putina strategie, si noroc, si manipulare. Rapid si foarte distractiv.
Din 4 partide am reusit si eu sa castig una.
Am continuat apoi cu Risk: Legacy
Am pornit down under si am cucerit cetatea Asiei de la Anca, si cetatea Africii de la biionut. Am redenumit continentul African Bahausia.
Am jucat in 5 si am profitat de faptul ca ceilalti se bateau intre ei 2 cate 2 si pe mine m-au lasat singur. Anca a fost putin neinspirata in alegerea continentului si apoi al planului de lupta.
Apoi un joc de Bonbons
Am jucat doar cu Anca, sa vedem cum e. Nu-s multe de zis, nu prea agreez jocurile de memorie, insa a fost distractiv(datorita atmosferei si chibitilor). Anca m-a batut.
Anca mai avea chef de jocuri, s-a jucat niste prostioare cu Luana
Iar noi am jucat un joc serios, Dark Darker Darkest in 5.
Se vede influenta regelui pop in joc, imba si mihai s-au dus sa danseze putin.
Pe mine m-au pus sa ma duc sa ma bat cu monstrul final de unul singur cu toporul din dotare, in timp ce in fundal ei stau si danseaza hora (ba mai fac si figuri cu dat domnisoara pe spate).
Da, am facut-o si pe asta, am jucat un joc cu zombilici si pot sa va spun ca a fost chiar amuzant. Conteaza compania. Regele ameritrashurilor, imba, a fost un dezastru total la dat cu zarul, insa pana la urma tot a omorat cateva zeci de zombalai si l-a ajutat pe Mihai sa scape din ghearele lor.
N-as zice ca e chiar de noroc, conteaza deciziile, dar tot jocul e numai dat cu zaruri multe si tras multe carti random.
Si cand dupa mult timp am ajuns la bossul final, ne-am dat seama ca nu e o simpla batalie de final, ci mai sunt o gramada de ture si deja era foarte tarziu asa ca am strans jocul.
Nu mi s-a parut un joc rau pentru cei carora le place acest gen, insa eu nici nu am termeni de comparatie, fiind primul zombie/ameritrash adevarat.
Azi a fost zi de Lente, si ne-am facut de cap.
Dupa ce am asistat putin la jocurile celorlalti, niste BattleLore 2 si Legagy: Gears of Time, am trecut la treburi serioase.
Adica 4 jocuri de Bluff.
Oamenii par seriosi dar va garantez ca a fost distractie. Dupa Sighisoara a devenit un must have pentru mine. Desi urasc versiunea 'avansata', care mi se pare defapt versiunea banala, calculabila usor matematic si fara bluff, versiunea normala este de vis. Poti sa bluffezi in tot felul de moduri, are si putina strategie, si noroc, si manipulare. Rapid si foarte distractiv.
Din 4 partide am reusit si eu sa castig una.
Am continuat apoi cu Risk: Legacy
Am pornit down under si am cucerit cetatea Asiei de la Anca, si cetatea Africii de la biionut. Am redenumit continentul African Bahausia.
Am jucat in 5 si am profitat de faptul ca ceilalti se bateau intre ei 2 cate 2 si pe mine m-au lasat singur. Anca a fost putin neinspirata in alegerea continentului si apoi al planului de lupta.
Apoi un joc de Bonbons
Am jucat doar cu Anca, sa vedem cum e. Nu-s multe de zis, nu prea agreez jocurile de memorie, insa a fost distractiv(datorita atmosferei si chibitilor). Anca m-a batut.
Anca mai avea chef de jocuri, s-a jucat niste prostioare cu Luana
Iar noi am jucat un joc serios, Dark Darker Darkest in 5.
Se vede influenta regelui pop in joc, imba si mihai s-au dus sa danseze putin.
Pe mine m-au pus sa ma duc sa ma bat cu monstrul final de unul singur cu toporul din dotare, in timp ce in fundal ei stau si danseaza hora (ba mai fac si figuri cu dat domnisoara pe spate).
Da, am facut-o si pe asta, am jucat un joc cu zombilici si pot sa va spun ca a fost chiar amuzant. Conteaza compania. Regele ameritrashurilor, imba, a fost un dezastru total la dat cu zarul, insa pana la urma tot a omorat cateva zeci de zombalai si l-a ajutat pe Mihai sa scape din ghearele lor.
N-as zice ca e chiar de noroc, conteaza deciziile, dar tot jocul e numai dat cu zaruri multe si tras multe carti random.
Si cand dupa mult timp am ajuns la bossul final, ne-am dat seama ca nu e o simpla batalie de final, ci mai sunt o gramada de ture si deja era foarte tarziu asa ca am strans jocul.
Nu mi s-a parut un joc rau pentru cei carora le place acest gen, insa eu nici nu am termeni de comparatie, fiind primul zombie/ameritrash adevarat.
Re: Sesiuni de joc 2014
21 Ianuarie
Ieri a fost din nou seara de Lente.
Am jucat un Dominant Species in 3.
O sa trisez si o sa 'fur' o poza de la Mihai, eu inca n-am ajuns sa le descarc.
E prima data cand joc in 3, si a fost destul de interesant prin faptul ca ai suficiente actiuni cat sa-ti indeplinesti planurile. Si cam atat, la limita. In mai multi jucatori ai mai putine actiuni, nu ai timp sa faci tot ce-ti doresti, si ai mai multi jucatori care 'iti dau in cap'. As zice ca imi place mai mult acest aspect strategic, un mix perfect intre strategie si joc de atac/aparare decat haosul generat de mai multi jucatori.
Jocurile trecute se bazau in principal pe pus rapid pionii pe actiunea de Dominatie.
In sesiunea de ieri am zis sa incerc ceva nou, m-am concentrat mai mult pe Adaptare, Abundenta si Wanderlust. Asta m-a ajutat ca la sfarsitul jocului sa am aproape jumate de harta numai cu elemente proprii, unde numai eu puteam supravietui.
Mihai a jucat bine in prima parte si in principiu domina cealalta parte a hartii, iar Anca a facut unele greseli si abia mai supravietuia. Dar din cauza ca l-am atacat pe Mihai cu unele carti de Dominatie, Anca a revenit puternic si in final am castigat la doar 8 puncte diferenta.
Cu siguranta l-as mai juca in 3 sau 4, cred insa ca prin natura jocului, jocul in 5 sau 6 nu ar fi pe placul meu.
Ieri a fost din nou seara de Lente.
Am jucat un Dominant Species in 3.
O sa trisez si o sa 'fur' o poza de la Mihai, eu inca n-am ajuns sa le descarc.
E prima data cand joc in 3, si a fost destul de interesant prin faptul ca ai suficiente actiuni cat sa-ti indeplinesti planurile. Si cam atat, la limita. In mai multi jucatori ai mai putine actiuni, nu ai timp sa faci tot ce-ti doresti, si ai mai multi jucatori care 'iti dau in cap'. As zice ca imi place mai mult acest aspect strategic, un mix perfect intre strategie si joc de atac/aparare decat haosul generat de mai multi jucatori.
Jocurile trecute se bazau in principal pe pus rapid pionii pe actiunea de Dominatie.
In sesiunea de ieri am zis sa incerc ceva nou, m-am concentrat mai mult pe Adaptare, Abundenta si Wanderlust. Asta m-a ajutat ca la sfarsitul jocului sa am aproape jumate de harta numai cu elemente proprii, unde numai eu puteam supravietui.
Mihai a jucat bine in prima parte si in principiu domina cealalta parte a hartii, iar Anca a facut unele greseli si abia mai supravietuia. Dar din cauza ca l-am atacat pe Mihai cu unele carti de Dominatie, Anca a revenit puternic si in final am castigat la doar 8 puncte diferenta.
Cu siguranta l-as mai juca in 3 sau 4, cred insa ca prin natura jocului, jocul in 5 sau 6 nu ar fi pe placul meu.
Re: Sesiuni de joc 2014
26 Ianuarie
Afara ninge continuu, noi ne-am dus pe insule calduroase.
Am jucat impreuna cu Oana si Keyser 2 jocuri de Las Vegas si 2 de Robinson Crusoe
Robinson Crusoe e in wishlist, insa m-au speriat putin reactiile oamenilor la Sighisoara. A parut ca a fost deceptia intalnirii.
Keyser si Oana mai jucasera jocul, asa ca am trecut direct la scenariul 3(?). Sa o salvam pe Jeni de pe o alta insula mai mica, si impreuna sa revenim la frigul din Bucuresti. Anca a dat continuu numai perfect cu zarurile, sincer n-am intampinat prea multe probleme, doar Keyser a dormit o data sub cerul liber cu o puma. Cu tot cu explicatul regulilor cred ca a durat vreo ora jumate, si ne-a lasat un pic de gust amar, in sensul ca a fost mult prea usor.
Al doilea joc am trecut la scenariul urmator, cu un vulcan in mijlocul insulei. Trebuia sa exploram toata harta si sa scapam apoi cu barca. Initial am inceput explorarile, am avut putin noroc cand am dat de niste paturi intr-un templu, ajutandu-ne mult cu vremea(a cam nins si pe insula). Apoi am lalait-o putin cu constructia de diverse obiecte, pana ne-am dat seama ca scopul expeditiei e de explorare, iar lava incepuse sa acopere incet-incet insula. Pentru faptul ca intai trebuia sa exploram o locatie, ca mai apoi daca era un templu in acea locatie sa exploram si templu, am avut noroc cu un tile, explorand-o fix inainte sa vina lava. Daca ar fi avut templu, ar fi fost pe veci acoperita. Apoi a trebuit sa exploram in toate partile cu toate fortele, infometati si cu diverse evenimente nasoale la tot pasul, ajungand eu si Oana la 2 pasi de moarte. Dar in final am reusit sa scapam si de pe insula asta.
Ma ingrijorasem putin, citisem inainte sa ne apucam cum au jucat unii scenariul cu vulcanul de 13 ori, altii 2 saptamani continuu, fara sa-l bata, iar noi am reusit din prima. Din aceasta cauza s-ar putea sa fi jucat ceva gresit, desi nu cred. S-ar putea de asemenea sa difere dificultatea in functie de numarul de jucatori.
Per total ne-a placut jocul, nu stiu insa daca sa-l si iau in colectie. Ar fi poate frumos un joc cooperativ de jucat in 2, dar e posibil sa devina putin cam repetitiv jocul in scurt timp, si nu stiu cat farmec are sa rejoci scenariile de prea multe ori.
Ramane in wishlist, dar ma mai gandesc.
La Las Vegas fetele si-au impartit victoria in primul joc, iar in al doilea joc totul s-a decis la ultima aruncare de zar, cred ca aveam 5/6 sanse de castig, in final a castigat Keyser. Deci toti 3 au castigat un joc, eu singur am pierdut (m-am revansat la pokerul pe bani reali)
Afara ninge continuu, noi ne-am dus pe insule calduroase.
Am jucat impreuna cu Oana si Keyser 2 jocuri de Las Vegas si 2 de Robinson Crusoe
Robinson Crusoe e in wishlist, insa m-au speriat putin reactiile oamenilor la Sighisoara. A parut ca a fost deceptia intalnirii.
Keyser si Oana mai jucasera jocul, asa ca am trecut direct la scenariul 3(?). Sa o salvam pe Jeni de pe o alta insula mai mica, si impreuna sa revenim la frigul din Bucuresti. Anca a dat continuu numai perfect cu zarurile, sincer n-am intampinat prea multe probleme, doar Keyser a dormit o data sub cerul liber cu o puma. Cu tot cu explicatul regulilor cred ca a durat vreo ora jumate, si ne-a lasat un pic de gust amar, in sensul ca a fost mult prea usor.
Al doilea joc am trecut la scenariul urmator, cu un vulcan in mijlocul insulei. Trebuia sa exploram toata harta si sa scapam apoi cu barca. Initial am inceput explorarile, am avut putin noroc cand am dat de niste paturi intr-un templu, ajutandu-ne mult cu vremea(a cam nins si pe insula). Apoi am lalait-o putin cu constructia de diverse obiecte, pana ne-am dat seama ca scopul expeditiei e de explorare, iar lava incepuse sa acopere incet-incet insula. Pentru faptul ca intai trebuia sa exploram o locatie, ca mai apoi daca era un templu in acea locatie sa exploram si templu, am avut noroc cu un tile, explorand-o fix inainte sa vina lava. Daca ar fi avut templu, ar fi fost pe veci acoperita. Apoi a trebuit sa exploram in toate partile cu toate fortele, infometati si cu diverse evenimente nasoale la tot pasul, ajungand eu si Oana la 2 pasi de moarte. Dar in final am reusit sa scapam si de pe insula asta.
Ma ingrijorasem putin, citisem inainte sa ne apucam cum au jucat unii scenariul cu vulcanul de 13 ori, altii 2 saptamani continuu, fara sa-l bata, iar noi am reusit din prima. Din aceasta cauza s-ar putea sa fi jucat ceva gresit, desi nu cred. S-ar putea de asemenea sa difere dificultatea in functie de numarul de jucatori.
Per total ne-a placut jocul, nu stiu insa daca sa-l si iau in colectie. Ar fi poate frumos un joc cooperativ de jucat in 2, dar e posibil sa devina putin cam repetitiv jocul in scurt timp, si nu stiu cat farmec are sa rejoci scenariile de prea multe ori.
Ramane in wishlist, dar ma mai gandesc.
La Las Vegas fetele si-au impartit victoria in primul joc, iar in al doilea joc totul s-a decis la ultima aruncare de zar, cred ca aveam 5/6 sanse de castig, in final a castigat Keyser. Deci toti 3 au castigat un joc, eu singur am pierdut (m-am revansat la pokerul pe bani reali)
- suf
- King Meeple
- Posts: 2708
- Joined: 30 Jul 2010, 17:16
- Location: Timisoara
Re: Sesiuni de joc 2014
O experienta foarte frumoasa din ce ne spui. La Robinson daca dai mereu bine cu zaru' atunci totul merge struna (mai ales spre inceput). Eu zic sa mai dati o tura prin regulament; in genul ala de regulament e destul de usor sa scape cate-o regula care schimba tot.
Re: Sesiuni de joc 2014
Scaparea noastra grava in primul joc e ca descopeream tehnologiile automat, de indata ce aveam cele necesare. Urmatorul joc a fost mai complicat.
Re: Sesiuni de joc 2014
O sa ma uit si eu prin regulament, sa vad daca ne-a scapat ceva.suf wrote:O experienta foarte frumoasa din ce ne spui. La Robinson daca dai mereu bine cu zaru' atunci totul merge struna (mai ales spre inceput). Eu zic sa mai dati o tura prin regulament; in genul ala de regulament e destul de usor sa scape cate-o regula care schimba tot.
Per total nu am dat senzational cu zarul, doar Anca. Tinand cont ca la explorare ai 5/6 sanse, la construit ai 4/6 sanse, in total a fost cam pe acolo.
In general lucrurile ce ne trebuiau neaparat le asiguram reusita cu suficienti pioni, deci am avut foarte putine riscuri cand a contat cu adevarat.
In scenariul cu vulcanul chiar am ratat o explorare cu 3 pioni (aveam -1 de la scenariu, -1 de la templu) dar din nou, nu a fost vitala, pur si simplu am rezolvat-o tura urmatoare.
Daca citesti flavor textul e foarte tematic, imi pare putin rau ca personajele nu prea ies in evidenta(rar a contat prea mult cine e bucatarul, cine e soldatul etc)
Apropo in primul scenariu radeau de mine ca am gasit un cufar plin de aur, ca cica n-ar folosi la nimic pe insula. Dar am scapat de pe insula, cine rade acum?
Re: Sesiuni de joc 2014
Cateva (posibile) greseli:
-(nu s-a mai intamplat in decursul jocului dar era sa se intample) era o carte care ne punea sa pierdem un determination token fiecare, Keyser nu avea, si cu regula de unfulfilled demand el zicea ca o sa pierdem toti wound, dar in acest caz, pentru ca cerinta este una individuala si nu colectiva, iar ceilalti pierdeam tokenul, cred ca doar el primea wound
-nu ai voie sa faci explore la distanta de 2 decat peste tileuri explorate. noi am facut in scenariul cu vulcanul, dar nu stiu daca vulcanul in sine intra in aceasta categorie.
-de fiecare data cand apare un Beast, the player shuffles one Beast card into the Hunting deck. Noi le puneam una cate una, fara sa le mai amestecam. Tinand cont ca sunt random oricum, nu a contat, dar ar putea sa conteze daca se utilizeaza o abilitate de a te uita la acele carti.
-If players have not built a Shelter yet, but they built a Roof and/or a Palisade (if the Island tile had a Shelter), then they lose both the Roof and the Palisade if they move their camp to another tile (decrease both levels to 0).
-Night phase outside of the Camp – When a player spends the Night outside of the Camp, he keeps everything he acquired during his Actions (resources, tokens, cards, etc.) in his own supply and only puts those items in the Available Resources space at the beginning of the next round (therefore other players cannot use them during the Weather and Night phase of this round).
Asta aproape sigur am gresit-o, s-a intamplat sa mearga cineva la vanatoare, sa obtina niste mancare dar sa doarma pe afara. Si cred ca ne-am infruptat din ele. Nu cred insa ca a avut mare impact asupra jocului, pentru ca mai mereu am stat flamanzi, si pur si simplu am fi mancat aceeasi mancare cu o zi intarziere.
-At the end, shuffle all ignored Mystery cards back into the Mystery deck and discard those that you resolved (unless stated otherwise). Am scapat de foarte multe carti nasoale pentru ultima tura a jocului in felul asta. Din nou, nu un impact foarte mare, dar ne-a ajutat putin. Fiind ultima tura, cred ca am fi castigat indiferent ce nasoleli apareau.
-Draw Mystery cards one after the other (of course). When you draw a card that tells you to stop, you do so. The temple still counts as fully (and successfully) explored (place the number token). Noi le trageam pe toate deodata. Nu a avut impact.
-The totem temples are numbered 1 to 4. If a temple is buried under the lava then the players immediately lose right?
No. You have to explore any 4 totems. These numbers (1, 2, 3, 4) say 1st, 2nd, 3rd, 4th explored totem, not 1st, 2nd. 3rd. 4th tile with totem. Deci nu pierdeam neaparat jocul daca aparea tile cu totem in cazul descris mai sus.
E clar ca exista mici scapari, si chiar si pe BGG regulamentul are mici probleme, dar in general rezolvarile sunt logice, si se pot face mici house-rules pentru a le face cat mai tematice in caz ca sunt dubii. Nu am facut greseli majore si nu cred ca au influentat rezultatul. Scenariul 4 a fost clar mai greu, si pot vedea multiple jocuri fara a-l castiga, insa scenariul 3 a fost mult prea usor, chiar mai usor decat scenariul 1.
-(nu s-a mai intamplat in decursul jocului dar era sa se intample) era o carte care ne punea sa pierdem un determination token fiecare, Keyser nu avea, si cu regula de unfulfilled demand el zicea ca o sa pierdem toti wound, dar in acest caz, pentru ca cerinta este una individuala si nu colectiva, iar ceilalti pierdeam tokenul, cred ca doar el primea wound
-nu ai voie sa faci explore la distanta de 2 decat peste tileuri explorate. noi am facut in scenariul cu vulcanul, dar nu stiu daca vulcanul in sine intra in aceasta categorie.
-de fiecare data cand apare un Beast, the player shuffles one Beast card into the Hunting deck. Noi le puneam una cate una, fara sa le mai amestecam. Tinand cont ca sunt random oricum, nu a contat, dar ar putea sa conteze daca se utilizeaza o abilitate de a te uita la acele carti.
-If players have not built a Shelter yet, but they built a Roof and/or a Palisade (if the Island tile had a Shelter), then they lose both the Roof and the Palisade if they move their camp to another tile (decrease both levels to 0).
-Night phase outside of the Camp – When a player spends the Night outside of the Camp, he keeps everything he acquired during his Actions (resources, tokens, cards, etc.) in his own supply and only puts those items in the Available Resources space at the beginning of the next round (therefore other players cannot use them during the Weather and Night phase of this round).
Asta aproape sigur am gresit-o, s-a intamplat sa mearga cineva la vanatoare, sa obtina niste mancare dar sa doarma pe afara. Si cred ca ne-am infruptat din ele. Nu cred insa ca a avut mare impact asupra jocului, pentru ca mai mereu am stat flamanzi, si pur si simplu am fi mancat aceeasi mancare cu o zi intarziere.
-At the end, shuffle all ignored Mystery cards back into the Mystery deck and discard those that you resolved (unless stated otherwise). Am scapat de foarte multe carti nasoale pentru ultima tura a jocului in felul asta. Din nou, nu un impact foarte mare, dar ne-a ajutat putin. Fiind ultima tura, cred ca am fi castigat indiferent ce nasoleli apareau.
-Draw Mystery cards one after the other (of course). When you draw a card that tells you to stop, you do so. The temple still counts as fully (and successfully) explored (place the number token). Noi le trageam pe toate deodata. Nu a avut impact.
-The totem temples are numbered 1 to 4. If a temple is buried under the lava then the players immediately lose right?
No. You have to explore any 4 totems. These numbers (1, 2, 3, 4) say 1st, 2nd, 3rd, 4th explored totem, not 1st, 2nd. 3rd. 4th tile with totem. Deci nu pierdeam neaparat jocul daca aparea tile cu totem in cazul descris mai sus.
E clar ca exista mici scapari, si chiar si pe BGG regulamentul are mici probleme, dar in general rezolvarile sunt logice, si se pot face mici house-rules pentru a le face cat mai tematice in caz ca sunt dubii. Nu am facut greseli majore si nu cred ca au influentat rezultatul. Scenariul 4 a fost clar mai greu, si pot vedea multiple jocuri fara a-l castiga, insa scenariul 3 a fost mult prea usor, chiar mai usor decat scenariul 1.
- Keyser
- King Meeple
- Posts: 1111
- Joined: 12 May 2011, 00:20
Re: Sesiuni de joc 2014
Ai dreptate:(nu s-a mai intamplat in decursul jocului dar era sa se intample) era o carte care ne punea sa pierdem un determination token fiecare, Keyser nu avea, si cu regula de unfulfilled demand el zicea ca o sa pierdem toti wound, dar in acest caz, pentru ca cerinta este una individuala si nu colectiva, iar ceilalti pierdeam tokenul, cred ca doar el primea wound
Ca exemplu asta sa zice ca se aplica in cazul ploii daca nu avem acoperis si nu putem da 1 lemn si o mancare atunci toti pierdem 2 vieti, dar in cazul care ni s-a intamplat noua e cum zici tu.Unfullled demand
When a player has to resolve an eect of any type of
a card (Event, Adventure, Mystery etc.) and he is unable
to meet the requirements, he receives a certain number of
Wounds.
When the eect of a card or a die roll aects all the players
and they can’t resolve it, each of them receives 1 Wound for
each level of the demands that wasn’t able to be met
Aici regulamentul a un pic ambiguu insa din ce am citit, neexplorat inseamna ca nu e hexagon acolo (din punct de vedere al actiunii de explore, pentru ca neexplorat se considera sa pentru cerintele de relief la inventii si aia e alta mancare de peste), eu zic ca am jucat bine aici.nu ai voie sa faci explore la distanta de 2 decat peste tileuri explorate. noi am facut in scenariul cu vulcanul, dar nu stiu daca vulcanul in sine intra in aceasta categorie.
Da, am gresit aici si, desi nu ne-a afectat, pe viitor e bine de stiut pentru ca soldatul are o abilitate de a se uita la prima carte din hunting deck. (cred ca soldatul, dar abilitatea stiu sigur ca exista)de fiecare data cand apare un Beast, the player shuffles one Beast card into the Hunting deck. Noi le puneam una cate una, fara sa le mai amestecam. Tinand cont ca sunt random oricum, nu a contat, dar ar putea sa conteze daca se utilizeaza o abilitate de a te uita la acele carti.
Da, stiam, am uitat sa va zic Daca aparea situatia stiam ce sa facIf players have not built a Shelter yet, but they built a Roof and/or a Palisade (if the Island tile had a Shelter), then they lose both the Roof and the Palisade if they move their camp to another tile (decrease both levels to 0).
Am gresit teoretic, dar practic nu. Pentru ca scrie in regulament ca cel care petrece noapte departe de camp mananca ce a cules in acea zi. Deci oricum manca acea mancare doar ca nu trebuia pusa la available resources ci trebuia sa stea cu el.Night phase outside of the Camp – When a player spends the Night outside of the Camp, he keeps everything he acquired during his Actions (resources, tokens, cards, etc.) in his own supply and only puts those items in the Available Resources space at the beginning of the next round (therefore other players cannot use them during the Weather and Night phase of this round).
Asta aproape sigur am gresit-o, s-a intamplat sa mearga cineva la vanatoare, sa obtina niste mancare dar sa doarma pe afara. Si cred ca ne-am infruptat din ele. Nu cred insa ca a avut mare impact asupra jocului, pentru ca mai mereu am stat flamanzi, si pur si simplu am fi mancat aceeasi mancare cu o zi intarziere.
Da, am jucat gresit, nu am fost foarte atent la mecanica acestor carti pentru ca nu sunt in primul scenariu (sau apar foarte rar daca apar) si atunci am citit regulamentul Si daca prima parte nu prea ne-a influentat a doua zic ca ne-a ajutat un pic, pentu ca daca le rezolvam pe masura ce le trageam conta la acele tokene care ne lasau sa ignoram traps, ca nu stiam ce o sa vina. Dar am avut putine traps, mai multe cutii si animale.At the end, shuffle all ignored Mystery cards back into the Mystery deck and discard those that you resolved (unless stated otherwise). Am scapat de foarte multe carti nasoale pentru ultima tura a jocului in felul asta. Din nou, nu un impact foarte mare, dar ne-a ajutat putin. Fiind ultima tura, cred ca am fi castigat indiferent ce nasoleli apareau.
-Draw Mystery cards one after the other (of course). When you draw a card that tells you to stop, you do so. The temple still counts as fully (and successfully) explored (place the number token). Noi le trageam pe toate deodata. Nu a avut impact.
Cum a zis si Rautz, nu sunt greseli majore dar sunt bine de retinut. Still, unul dintre jocurile mele favorite
#nambos
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint
Re: Sesiuni de joc 2014
Din regulament:Keyser wrote:Aici regulamentul a un pic ambiguu insa din ce am citit, neexplorat inseamna ca nu e hexagon acolo (din punct de vedere al actiunii de explore, pentru ca neexplorat se considera sa pentru cerintele de relief la inventii si aia e alta mancare de peste), eu zic ca am jucat bine aici.nu ai voie sa faci explore la distanta de 2 decat peste tileuri explorate. noi am facut in scenariul cu vulcanul, dar nu stiu daca vulcanul in sine intra in aceasta categorie.
Exploration can only be performed on unexplored spaces that are either (a) adjacent to the Island tile where the players’ Camp is located or (b) one explored tile away from the Island tile where the players’ Camp is located
La pagina 9, arata si o poza cu locurile unde nu poti face explorare.
Singura intrebare e daca vulcanul in sine se considera tile explorat. Altfel noi am sarit peste un hexagon neexplorat.
De acord cu tine ca jocul e bun, eu zic ca la Sighisoara pur si simplu nu prea stia lumea regulamentul si nu era mediul bun pentru un astfel de joc.
Re: Sesiuni de joc 2014
1 Februarie
Mi-am dorit o zi de relaxare, cu familia si niste boardgames, si am primit-o.
Am inceput cu un Crokinole cu socrul. Nu prea joc deloc jocul cu Anca, socrului ii place mult si chiar 'corupe' din cand in cand prieteni de-ai lui cu care sa joace.
N-a prea avut istoric, am castigat usor de data asta.
Apoi am jucat un Las Vegas, am inceput extrem de slab, insa in ultima runda am avut ceva noroc si am castigat cateva bancnote mari, iesind in fata.
Iar in final i-am corupt la un nou Power Grid
Nu stiu daca e genul de joc pe care sa-mi doresc sa-l joc cu gameri, pe de o parte simt ca daca as juca un singur joc cu experti l-as intelege mult mai bine, pe de alta parte ar disparea farmecul de a-l juca cu familia. Asa sunt convins ca suntem cu totii varza la el, dar macar suntem apropiati ca valoare, si ne permite sa-l jucam in continuare. Si cine stie, poate intr-o buna zi pentru unii din noi o sa faca click.
Am avut o victorie extrem de usoara aseara, dar simt ca sunt varza la el, stau mai tot jocul pe primul loc la numarul de case, si schimb destul de multe centrale.
Mi-am dorit o zi de relaxare, cu familia si niste boardgames, si am primit-o.
Am inceput cu un Crokinole cu socrul. Nu prea joc deloc jocul cu Anca, socrului ii place mult si chiar 'corupe' din cand in cand prieteni de-ai lui cu care sa joace.
N-a prea avut istoric, am castigat usor de data asta.
Apoi am jucat un Las Vegas, am inceput extrem de slab, insa in ultima runda am avut ceva noroc si am castigat cateva bancnote mari, iesind in fata.
Iar in final i-am corupt la un nou Power Grid
Nu stiu daca e genul de joc pe care sa-mi doresc sa-l joc cu gameri, pe de o parte simt ca daca as juca un singur joc cu experti l-as intelege mult mai bine, pe de alta parte ar disparea farmecul de a-l juca cu familia. Asa sunt convins ca suntem cu totii varza la el, dar macar suntem apropiati ca valoare, si ne permite sa-l jucam in continuare. Si cine stie, poate intr-o buna zi pentru unii din noi o sa faca click.
Am avut o victorie extrem de usoara aseara, dar simt ca sunt varza la el, stau mai tot jocul pe primul loc la numarul de case, si schimb destul de multe centrale.
Re: Sesiuni de joc 2014
Faina intilnirea! Pentru noi ziua de 1 februarie a insemnat un nou Imperial in 4, joc care incepe sa concureze la titlul de cel mai bun Euro din colectie.
Re: Sesiuni de joc 2014
2 Februarie
Alta zi de jocuri, ieri, de data asta ceva mai serioase, impreuna cu Luana(26Oct)
Am inceput cu un Suburbia
Am inceput destul de prost, m-am axat pe restaurante si n-a mai aparut niciunul tot jocul, dar in principiu am incercat sa-mi cresc income-ul intai, ca mai apoi sa trec pe reputatie.
Luana s-a axat mai mult pe librarii si biblioteci, Anca in general spatii verzi, eu industrie.
Primele ture am stat la 0 populatie, in timp ce Anca ajunsese pe la vreo 30. Am inceput apoi incet-incet sa recuperez, dar am avut mare noroc ca a venit foarte tarziu ultima tura.
Anca a mizat totul pe punctele facute in joc si n-a facut nici o misiune, Luana le-a facut aproape pe toate, eu am reusit misiunea mea secreta si in ultima tura cele mai putine lacuri, cand Anca nemai avand bani a trebuit sa construiasca un lac.
Pentru ca s-a terminat mai tarziu jocul, am castigat, altfel probabil pierdeam. Anca si Luana cu strategii total diferite au iesit foarte aproape una de alta.
Am trecut apoi la CO2
Am sperat ca ne descurcam cu regulamentul dar din pacate nu ni l-am amintit prea bine.
Ma frustreaza faptul ca nu-mi stiu bine regulamentele propriilor jocuri, ceea ce inseamna ca trebuie neaparat sa le joc mai des, si sa nu ma mai incurc cu alte jocuri pana nu le stapanesc pe acestea. Ideal ar fi sa aleg orice joc din colectie si sa-l pot juca in 5 minute, fara prea multe probleme.
Teoretic jocul are reguli destul de simple, dar practic peste tot are mici chichitze care te incurca.
E genul de joc in care poti face o mutare relativ buna fara probleme, insa ca sa-ti faci o strategie, un plan de joc, trebuie sa iei in calcul extrem de multi factori.
E un joc pe care imi doresc sa-l joc mai des, sa trec de la stadiul de a face mutari la a gandi strategii, si sa nu am probleme de regulament.
Am jucat cam 2/3 din joc dupa care l-am abandonat, pentru ca se facuse putin cam tarziu.
De final am jucat un Glen More rapid
Din nou strategii total diferite, eu m-am axat pe un orasel mic, cu multi chieftaini si cateva cladiri speciale, Anca a produs whiskey, Luana pe produs si vandut pe VP-uri. Unde parea ca Anca e mult in fata in timpul jocului, la final a castigat Luana, cu mine foarte aproape, iar Anca a iesit departe pe ultimul loc.
E un joculet bun si rapid, cu suficiente strategii.
Pare insa genul de joc pe care poti sa-l inveti, si in care poti face mereu aceleasi 2-3 strategii daca iti pui in minte (mie unul niciodata nu mi-a placut si nu memorez tileurile/cartile din jocurile pe care le joc, asta imi da o rejucabilitate mult mai mare a lor)
Nu-mi place faptul ca vine cu un 'ghost player' chiar si in 3, daca tot e sa-l joc cu zarul ala, prefer sa joc jocul in 2.
Alta zi de jocuri, ieri, de data asta ceva mai serioase, impreuna cu Luana(26Oct)
Am inceput cu un Suburbia
Am inceput destul de prost, m-am axat pe restaurante si n-a mai aparut niciunul tot jocul, dar in principiu am incercat sa-mi cresc income-ul intai, ca mai apoi sa trec pe reputatie.
Luana s-a axat mai mult pe librarii si biblioteci, Anca in general spatii verzi, eu industrie.
Primele ture am stat la 0 populatie, in timp ce Anca ajunsese pe la vreo 30. Am inceput apoi incet-incet sa recuperez, dar am avut mare noroc ca a venit foarte tarziu ultima tura.
Anca a mizat totul pe punctele facute in joc si n-a facut nici o misiune, Luana le-a facut aproape pe toate, eu am reusit misiunea mea secreta si in ultima tura cele mai putine lacuri, cand Anca nemai avand bani a trebuit sa construiasca un lac.
Pentru ca s-a terminat mai tarziu jocul, am castigat, altfel probabil pierdeam. Anca si Luana cu strategii total diferite au iesit foarte aproape una de alta.
Am trecut apoi la CO2
Am sperat ca ne descurcam cu regulamentul dar din pacate nu ni l-am amintit prea bine.
Ma frustreaza faptul ca nu-mi stiu bine regulamentele propriilor jocuri, ceea ce inseamna ca trebuie neaparat sa le joc mai des, si sa nu ma mai incurc cu alte jocuri pana nu le stapanesc pe acestea. Ideal ar fi sa aleg orice joc din colectie si sa-l pot juca in 5 minute, fara prea multe probleme.
Teoretic jocul are reguli destul de simple, dar practic peste tot are mici chichitze care te incurca.
E genul de joc in care poti face o mutare relativ buna fara probleme, insa ca sa-ti faci o strategie, un plan de joc, trebuie sa iei in calcul extrem de multi factori.
E un joc pe care imi doresc sa-l joc mai des, sa trec de la stadiul de a face mutari la a gandi strategii, si sa nu am probleme de regulament.
Am jucat cam 2/3 din joc dupa care l-am abandonat, pentru ca se facuse putin cam tarziu.
De final am jucat un Glen More rapid
Din nou strategii total diferite, eu m-am axat pe un orasel mic, cu multi chieftaini si cateva cladiri speciale, Anca a produs whiskey, Luana pe produs si vandut pe VP-uri. Unde parea ca Anca e mult in fata in timpul jocului, la final a castigat Luana, cu mine foarte aproape, iar Anca a iesit departe pe ultimul loc.
E un joculet bun si rapid, cu suficiente strategii.
Pare insa genul de joc pe care poti sa-l inveti, si in care poti face mereu aceleasi 2-3 strategii daca iti pui in minte (mie unul niciodata nu mi-a placut si nu memorez tileurile/cartile din jocurile pe care le joc, asta imi da o rejucabilitate mult mai mare a lor)
Nu-mi place faptul ca vine cu un 'ghost player' chiar si in 3, daca tot e sa-l joc cu zarul ala, prefer sa joc jocul in 2.