Sid Meier's Civilization e unul dintre putinele jocuri de civilizatie (fiind depasit doar de TtA:ASoC conform BGG). E un joc frumos, sunt mecanici interesante in el, multe cai de a castiga si reuseste sa creeze o atmosfera oarecum tensionata. Din pacate mie mi-a displacut jocul, motiv pentru care parerile ce urmeaza sunt o vedere negativa a jocului. Nu o luati foarte in serios; jocul are multe aspecte pozitive pe care tocmai le-am mentionat.
Problema mea principala e ca dureaza mult prea mult (asta poate se imbunatateste dupa cateva jocuri, dar nu cred ca vom avea rabdare sa trecem pragul asta). Setup-ul ia o gramada de timp, iar sa explic regulile mi-a luat inca 40 min. Luptele, pe care le-am considerat ca find destept facute si inovatoare, iau si ele mult timp si parca sunt un joc in sine. Desi sunt bine gandite, nu prea au sens in cadrul jocului. Dupa mine puteau sa elimine toti soldatii si pentru batalii sa puna un zar ca tot aia era. Am avut o runda in care un singur jucator a dus trei lupte care, pentru ca jucatorilor le era greu sa inteleaga mecanismul destul de abstract, au durat cam 15 min. Asta probabil s-ar reduce substantial dupa cateva jocuri. Unii spun ca reusesc sa termine jocul in 2 ore. As avea nevoie de multe multe zeci de ore de joc ca sa ajung la o asa performanta, asta daca ar mai fi si altii dispusi sa arunce tot la fel de multe ore. Desi sunt obisnuit cu jocuri de 6 ore, acesta ne-a plictisit atat de mult incat l-am oprit. In camera cealalta 3 jucatori au jucat 6 alte jocuri cat am jucat noi jumatate de joc si sunt sigur ca a fost mult mai distractiv la ei.
Jocul statea tantos pe masa, ocupand fiecare centimetru (am ajuns sa desfasuram luptele pe alta masa ca nu mai era loc nici sa respiri), piesele care mai de care mai colorate acopereau harta, insa mare parte a jocului (maaare parte) stateam toti cuminti cu nasul in deck-ul de carti de tehnologie sa intelegem cam ce-i de facut, realizand ca de fapt acel deck de carti determina tot jocul.