Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2056
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Stătăteam și mă gândeam că nu cred că am în colecție jocuri care să invite interacțiunea pozitivă între jucători care să nu fie cooperative. Cumva îmi imaginez că un astfel de joc e foarte interactiv, care să te țină în priză tot timpul, și care să încurajeze prin mecanisme jucătorii să interacționeze unii cu ceilalți, în loc de a se concentra pe a construi ceva propriu sau pe simpla competiție pe o planșă centrală. Știți cumva astfel de jocuri? (puncte bonus dacă merg și în 2)
- Miţã
- King Meeple
- Posts: 2055
- Joined: 05 Jan 2013, 10:56
- Custom Rank: Zombie Killer
- Location: Dr.Tr.Severin
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Mai toate jocurile cooperative: Dead of winter, Descent 2ed daca se joaca cu app, ca si euro imi vine in minte Euphoria, Zombicide.adelindumitru wrote: ↑08 May 2020, 00:04Stătăteam și mă gândeam că nu cred că am în colecție jocuri care să invite interacțiunea pozitivă între jucători care să nu fie cooperative. Cumva îmi imaginez că un astfel de joc e foarte interactiv, care să te țină în priză tot timpul, și care să încurajeze prin mecanisme jucătorii să interacționeze unii cu ceilalți, în loc de a se concentra pe a construi ceva propriu sau pe simpla competiție pe o planșă centrală. Știți cumva astfel de jocuri? (puncte bonus dacă merg și în 2)
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7065
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2056
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Merci, am văzut. Totuși, nu știu dacă aș numi Clans of Caledonia un astfel de joc (beneficiile pe care le primești sunt destul de mici). Nici Brass nu mi se pare a se încadra. Poate nu am definit sau nu mi-am definit eu foarte bine ceea ce caut.
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Doctow Who : Time of the Daleks - semi-coop care chiar functioneaza; ideea este ca esti interesat sa nu dea chix prea des ceilalti, pentru ca automat lucrurile se complica si pentru tine, iar pe de alta parte nu te poti supara pe tine insuti, nu?
Celestia - mai greu in 2, dar... esti interesat ca cel care detine rolul de capitan sa ajunga cat mai departe intr-o tura, asa ca vei sari in ajutor cu ceva carti (mai ales daca bagi si extensia in ecuatie).
Hanamikoji - 2/4 actiuni posibile pe tura implica adversarul, optiuni interesante si dupa care ramai cu "ceva" (I split, you choose).
Herbaceous Sprouts - varianta de 2 jucatoori: pentru ca trebuie sa ai grija ca AI-ul sa nu ocupe fix locurile cele mai bune, asa ca vei "parlamenta" un pic cu adversarul privind la ce carte sa nu lasi la finalul turei disponibila.
New York Slice - pentru ca cine imparte, alege ultimul, asa ca esti "fortat" sa o faci in mod echitabil.
So... as zice ca semi-coops (fara tradator ascuns), sau I split, you choose-urile merg (si in 2)
Celestia - mai greu in 2, dar... esti interesat ca cel care detine rolul de capitan sa ajunga cat mai departe intr-o tura, asa ca vei sari in ajutor cu ceva carti (mai ales daca bagi si extensia in ecuatie).
Hanamikoji - 2/4 actiuni posibile pe tura implica adversarul, optiuni interesante si dupa care ramai cu "ceva" (I split, you choose).
Herbaceous Sprouts - varianta de 2 jucatoori: pentru ca trebuie sa ai grija ca AI-ul sa nu ocupe fix locurile cele mai bune, asa ca vei "parlamenta" un pic cu adversarul privind la ce carte sa nu lasi la finalul turei disponibila.
New York Slice - pentru ca cine imparte, alege ultimul, asa ca esti "fortat" sa o faci in mod echitabil.
So... as zice ca semi-coops (fara tradator ascuns), sau I split, you choose-urile merg (si in 2)
-
- King Meeple
- Posts: 484
- Joined: 07 Dec 2014, 20:51
- Location: Cluj-Napoca
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
cred ca multe din categoria party games merg pe interactiune pozitiva, dar cand ai doar 2 jucatori, e altfel de party
happy salmon e un exemplu, jocurile in echipa gen decrypto, wavelength...love letter, cel mai simplu, si merge si in 2.
happy salmon e un exemplu, jocurile in echipa gen decrypto, wavelength...love letter, cel mai simplu, si merge si in 2.
- cristianf
- King Meeple
- Posts: 2980
- Joined: 18 Jul 2010, 09:55
- Location: Sanpetru, Brasov
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
51st State / Imperial Settlers / Empires of the North au interactiune pozitiva prin Open Locations.
Isle of Skye l-as trece la interactiune pozitiva mai ales daca ii pui extensia cu druizii pentru ca atunci chiar ai ce face cu banii primiti pe tileuri.
Isle of Trains - incarci bunuri in trenul adversarilor pt bonusuri.
Key Flow - activezi cladirile adversarilor iar ei raman cu cartea pt scoringul final.
Small Islands - contruiti insulele impreuna chiar daca fiecare le scoreaza diferit.
Via Nebula - deschizi depozite de materiale pt ceilalti, construiesti drumuri accesibile de toata lumea.
Whistle Stop - spatiile pe care le construiesti pot fi folosite de toti jucatorii.
Isle of Skye l-as trece la interactiune pozitiva mai ales daca ii pui extensia cu druizii pentru ca atunci chiar ai ce face cu banii primiti pe tileuri.
Isle of Trains - incarci bunuri in trenul adversarilor pt bonusuri.
Key Flow - activezi cladirile adversarilor iar ei raman cu cartea pt scoringul final.
Small Islands - contruiti insulele impreuna chiar daca fiecare le scoreaza diferit.
Via Nebula - deschizi depozite de materiale pt ceilalti, construiesti drumuri accesibile de toata lumea.
Whistle Stop - spatiile pe care le construiesti pot fi folosite de toti jucatorii.
- iuli212
- King Meeple
- Posts: 566
- Joined: 13 Oct 2013, 20:43
- Custom Rank: Dr. Meeple
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Between two castles of Mad King Ludwig: construiești castele impreuna cu vecinii din stanga si din dreapta
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
... cu mentiunea ca 51st State are in egala masura potentialul de a deveni extrem de competitiv - ai extensii si factiuni special ganndite pentru asta. In 2 se poate juca si mai pasnic (asa cum de regula jucam si noi), dar in mai multi, devine tentant sa dai iama prin locatiile adversarilor...
- cristianf
- King Meeple
- Posts: 2980
- Joined: 18 Jul 2010, 09:55
- Location: Sanpetru, Brasov
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Da, exista potential pentru mai multa interactiune negativa decat pozitiva.
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Keyper - cand un jucător plasează un worker, unul din următorii jucători au posibilitatea să plaseze un joiner pentru a creste puterea acțiunii și pentru a beneficia și el de ea.
Keyflower - poți plasa workeri și pe clădirile celorlalți jucători. Tu primesti rezultatul acțiunii, celălalt rămâne cu workerul.
Caylus - toate clădirile se construiesc în beneficiul tuturor jucătorilor iar când un competitor se plasează pe o clădire edificată de tine, tu primești un punct și posibil chiar resurse.
Calimala - la plasarea unui disc de acțiune, toate discurile plasate anterior pe acel spatiu se vor activa in beneficiul posesorilor acestora.
Din păcate, nici unul din exemplele mele nu merge extraordinar in doi jucători. General vorbind, eurogame-urile cu interacțiune ridicata, nu se pretează pentru jocul in doi.
Keyflower - poți plasa workeri și pe clădirile celorlalți jucători. Tu primesti rezultatul acțiunii, celălalt rămâne cu workerul.
Caylus - toate clădirile se construiesc în beneficiul tuturor jucătorilor iar când un competitor se plasează pe o clădire edificată de tine, tu primești un punct și posibil chiar resurse.
Calimala - la plasarea unui disc de acțiune, toate discurile plasate anterior pe acel spatiu se vor activa in beneficiul posesorilor acestora.
Din păcate, nici unul din exemplele mele nu merge extraordinar in doi jucători. General vorbind, eurogame-urile cu interacțiune ridicata, nu se pretează pentru jocul in doi.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Jocuri cu Interacțiune pozitivă (non-cooperative)
Mi s-a parut interesant ca lumea mentioneaza jocurile cu role selection sau follow mechanism. Pentru mine, mai ales in doi jucatori dar nu numai, unul dintre cele mai importante aspecte ale jocurilor alora e sa nu ii dai adversarului o optiune buna. Faci comert cand nu are nimic de vandut, construiesti cand nu are ce (sau doar ceva slab), faci research cand adversarul nu are destule planete pentru un research decent (Eminent Domain), etc. La San Juan si Eminent Domain online te mananca lumea de viu daca tu astepti dupa interactiunea pozitiva...
Brass poate in doi nu e in categoria asta, dar in mai multi cu siguranta e. Poti merge pe strategii care dau resurse sau cladiri de care ceilalti au nevoie (carbune si fier daca cineva construieste cladiri care au nevoie de asa ceva, porturi daca cineva face fabrici de bumbac, etc). Nu-s destul de bun jucator de Brass ca sa ma folosesc bine de astfel de strategii tot timpul, dar sunt foarte importante pentru a-ti eficientiza engineul.
Brass poate in doi nu e in categoria asta, dar in mai multi cu siguranta e. Poti merge pe strategii care dau resurse sau cladiri de care ceilalti au nevoie (carbune si fier daca cineva construieste cladiri care au nevoie de asa ceva, porturi daca cineva face fabrici de bumbac, etc). Nu-s destul de bun jucator de Brass ca sa ma folosesc bine de astfel de strategii tot timpul, dar sunt foarte importante pentru a-ti eficientiza engineul.