Roll Player: Monsters & Minions
O alternativă mai pentru gameri a lui Sagrada care încearcă din răsputeri să fie tematică. Tematica nu influențează neapărat gameplay-ul, dar e un bonus drăguț și apreciez că designerii chiaar au încercat cu orice ocazie să te facă să te simți ca într-un RPG. Cu siguranță reușește ceva, și cu grupul potrivit poate fi chiar distractiv, dar mai ales jocul de bază nu m-a făcut să mă simt ca parte din univers. Pe parcurs tematica se cam pierde în matematică. Nu-l recomand cu începători. Sunt ceva reguli de înțeles care pot crea confuzie. Extensia merge și mai mult pe tematică introducând un boss de final, descoperirea slăbiciunilor lui pe parcursul jocului și luptele cu minionii ca alternativă la mersul la piață. Personal prefer acest element al jocului și de aceea extensia intră la Best of the Month, dar nu și jocul de bază, care este totuși ok. Clar l-aș mai juca, dar nu cu non-gameri.
Abyss: Kraken
Am apucat în sfărșit să joc această extensie în 2 și în 3 și mă declar mulțumit. La început mi s-a părut că nu prea merită să aduni corupție (nou concept adus de extensie), dar pe parcurs lucrurile devin interesante, pentru că uneori ești obligat să iei chiar și când nu vrei. Și pe cât de simplu e să o iei, pe atât de greu să scapi de ea. E un bun stimulent pentru a cumpăra masiv => cu cât scapi mai repede de perlele curate, cu atât poți începe să scapi de corupție. În 2 jucători mecanica nu e extraordinară (doar ok), dar în 3 jucători s-a dovedit strălucitoare. Presupun că merge bine și în 4.
Abyss: Leviathan
Și extensia asta e bună și, în ciuda scepticismului meu, merge bine cu tot cu Kraken. Practic introduce elementul de combat, care chiar nu încarcă prea mult jocul de bază. Mă declar mulțumit. Atât Leviathan cât și Kraken nu cresc timpul de joc pentru jocul de bază. Nu văd de ce fanilor Abyss nu le-ar placea oricare din extensii. O singură mențiune: în regulament ar fi mers o secțiune explicită despre cum interacționează cele 2 extensii împreună. Au fost 1-2 cazuri când ne-am scărpinat un pic în cap.
The Others: 7 Sins
Per total e în best of the month, deci impresia e pozitivă, dar cu câteva mici precizări.
Bune:
- Mult mai rapid decât mă așteptam.
Pendulează între a te simți că ștergi pe jos cu adversarul și în momentul următor să crezi că vei pierde și n-ai ce-i face. Dar per total pendularea e interesantă, te ține în priză.
Lucrurile escalează foarte repede, în stil deja caracteristic Eric Lang. Acu dai cu 2-3 zaruri, în 10 minute dai cu pumnul de zaruri și cu încă un pumn de exploding dice.
Miniaturile excelente - cum se știe - și extensiile de sins mai ieftine decât mă așteptam.
Varietatea de scenarii e interesantă și e multă rejucabilitate în cutie.
Presiunea în creștere care e pusă pe good guys.
Destul de ajustabil ca dificultate în funcție de sin-ul ales. Deci cred că și sin players noi pot face față destul de bine.
Jos pălăria pentru mecanica de corruption. Poate elementul cel mai tematic al jocului și foarte bine implementat.
- Multe reguli mici de care trebuie să ții cont, diverse tokens - ai șanse să uiți de ele de la caz la caz.
Paradoxal, nu l-am simțit suficient de tematic. Sinul nu m-a convins, deși cred că altele sunt mai bine reprezentate, iar de eroi n-am avut timp să mă atașez sau să-i urăsc pentru că i-am eliminat destul de repede. Da, am fost eu sin player.
Ca sin player nu am simțit că am avut alegeri prea relevante. Am făcut lucrurile ca la carte, dar n-am simțit că jocul mi-a dat prea multe opțiuni strategice.
Per total, pare cam greu pentru good guys sa câștige, deși nu e atât de rău. Până la urmă te bați cu păcatele, nu e lucru ușor... Și finalul a fost cam abrupt din această cauză.
Am avut niște neclarități cu scenariul pe care l-am jucat - mergeau niște lucruri descrise mai bine.
Game of the Month:
The Godfather: Corleone's Empire
Încă un Eric Lang. NU.MĂ.AȘTEPTAM. Nu-s cine știe ce fan "Nașul", dar nici nu-mi displac filmele cu gangsteri. Dar jocul m-a băgat super bine în atmosferă. Mi-a adus aminte mult de un joc pe PC cam necunoscut din copilărie, pe nume Gangsters, în care îți construiai imperiul mafiot "cumpărând" afaceri și sabotând concurența. Jocul s-a mișcat foarte bine, crescând exponențial. Din punctul ăsta de vedere mi-a adus aminte de Blood Rage. Ia tot cam atâta timp în 4 ture în loc de 3.
La început ești foarte limitat de lipsa de gangsteri, prea puține locuri unde să-i trimiți și puținele resurse. Pe parcurs, primești mai multe ajutoare și se deschid afaceri în plus (random în fiecare joc) pe care să te bați. Bineînțeles, sunt și foarte multe elemente interactive în care jumătate de tablă e trimisă la somn cu peștii după un drive-by shooting. Cel mai important e că la finalul jocului nu contează ce ai în mână, ci doar banii din valiză. Deci trebuie să echilibrezi ce trimiți la bancă și ce resurse păstrezi ca să te bați pe controlul tablei (și controlul tablei își dă puncte la final). Contează și ce bani trimiți. Dacă bagi doar bancnote mari riști să pierzi mult când un adversar joacă o carte care te lasă să furi de la adversari. Dar dacă strângi multe bancnote mici nu te afectează cu nimic să mai dai și la alții.
Un design frumos care conduce la o experiență tensionată în care nu știi ce să faci mai repede.
Notă finală: 9/10