Sertarul cu Pareri - Tzolk'in - FINAL

Review-urile comunitatii au fost mutate in acest nou sub-forum. Participati si voi!
Post Reply
adixor
Special Meeple
Special Meeple
Posts: 340
Joined: 09 Nov 2011, 00:59

Sertarul cu Pareri - Tzolk'in - FINAL

Post: # 36324Post adixor
03 Mar 2013, 19:31

Alte Review-uri din serie: [forum]viewforum.php?f=73&start=0[/forum]

from http://www.boardgamegeek.com/image/1413480


Tzlok'in este un eurogame ce introduce mecanica Dynamic Worker Placement. Lansat la Essen 2012 este creat de designerii Simone Luciani si Daniele Tascini. Se poate juca in 2-4 jucatori si are o durata a partidei estimata de 90 minute.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1474104


from http://www.boardgamegeek.com/image/1441830


Mai jos avem parerile celor care au jucat acest joc, impartite in cele 8 categorii:

1. Componente
2. Regulament (claritate, complexitate)
3. Mecanica/Desfasurarea jocului
4. Complexitate / Fun Factor
5. Recomandat in (nr. jucatori) / Rejucabilitate
6. Pro
7. Contra
8. Alte observatii si consideratii


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Atentie, am introdus in ultimele review-uri factorul "relevanta" care masoara experienta declarata de reviewer in jocul respectiv. Avem urmatoarele valori/culori:
1. Nejucat
2. Partide la activ: 1-5
3. Partide la activ: 6+
4. Partide la activ: excesiv de multe :), experienta deosebita in jocul respectiv.

Culoarea de mai sus este folosita in cadrul numelui reviewer-ului (la sfarsitul randului sau). Am sortat opiniile DESCRESCATOR dupa aceasta valoare (cele mai relevante intai, iar la egalitate sortate dupa data postarii).
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

1. Componente

1. Jocul este deosebit si atrage priviri; craniile, mecanismul cu roti si glossy finish sunt foarte atractive. Plansa este insa cam fragila (a mea s-a rupt partial la transport), mi-as fi dorit si un insert care sa tina piesele la un loc. djdano
1. E suficient sa privesti jocul si deja esti cucerit. Daca vrei sa gasesti nod in papura se poate, dar rotile, craniile si grafica compenseaza orice alt mic neajuns. adrim
1. Harta are o grafica foarte bine desenata si un finish lucios extraordinar.Atentia la detalii este exagerat de mare si tile-urile sunt de calitate deosebita. Unul din cele mai frumoase jocuri. MandrulDuce
1. pe mine ma intereseaza prea putin grafica, tema si alte auxiliare. jocul in sine si modul in care imi stoarce neuronii e totul.Krystal
1.Componentele sunt de calitate, frumos colorate, monumentele si templele sunt din carton gros,iar craniile iarasi arata bine. Rotile sunt cam ''sterse'',dar cu putina rabdare si un strop de talent, poate iesi ceva foarte frumos daca va hotarati sa le pictati (danielM)
1. Tabla de joc este superba, celelalte componente sunt banale standard (cuburi si cilindri), craniile nu sunt de cristal :? . acidutzu
1. Tzolk'in este genul de joc ce nu trece neobservat. Lumea se plimba pe langa o masa unde este jucat si intreaba "Ce jucati?" Componentele, in special acele roti dintate, sunt de mare efect. Chuckila


2. Regulament (claritate, complexitate)

2. Cu o mica exceptie clarificata ulterior pe BGG (nivelul 2 de tehnologie agricola), regulamentul este clar si foarte bine scris, fara ambiguitati si bine structurat. djdano
2. Regulamentul este clar si succint. adrim
2. Simplu, colorat, scris ok. Jocul nu are mecanici sau siteme de joc complexe, e complex prin strategie, asa ca nu prea aveau cum sa dea rateu cu rulebook-ul.MandrulDuce
2. nu prea poti face debate-uri pe marginea regulamentului. what u see is what u get. unui jucator experimentat cat de cat pe economice o sa i se para rezonabil ca si complexitate.Krystal
2.Regulamentul este clar, bine structurat (danielM)
2. Regulamentul este foarte clar si usor de inteles. Mai greu este sa explici prima oara jocul - fiecare roata, fiecare tehnologie, fiecare cladire. acidutzu


3. Mecanica/Desfasurarea jocului

3. Mecanicile nu sunt neaparat unice, set collection si worker placement am tot vazut. Dar felul dinamic in care trebuie gandita si planificata plasarea muncitorilor e deosebita, iar experienta de joc e excelenta. djdano
3. Mecanica: Worker placement, Time management adrim
3. Worker placement, time management, resource management MandrulDuce
3. now we're getting somewhere... genial modul in care trebuie sa manageriezi plasarea si activarea oamenilor, stiind mereu ce vei obtine, daca gandesti cu mai multi pasi inainte. rotile alea sunt cel mai simpatic schedule.Krystal
3.Plasare de muncitori, discurile fiind miscate de la o tura la alta, muncitorii ramasi pe ele ajungand in pozitii mai avantajoase sau mai putin avantajoase (danielM)
3. Factorul cel mai important in acest joc este timpul. Cum iti pozitionezi omuletii ca sa functioneze ca niste roti bine unse? acidutzu
3. Worker placement cu twist. Pe tura ta poti fie sa pui de la unul la numarul maxim de muncitori ramasi, fie sa iei de la unul la maxim de pe tabla. Optimizarea acestor decizii este cheia jocului. Chuckila


4. Complexitate / Fun Factor

4. Complexitate medie inspre mare, foarte analitic, creeaza clar predispozitie la AP. Nu l-as juca cu incepatori si nu-l recomand celor care prefera joaca de dragul distractiei. E multa munca de facut. djdano
4. Cheia jocului sta in eficientizarea momentului in care "iti cobori" oamenii de pe roti. Aici e si placerea jocului, pentru ca se pot face combouri spectaculoase. Jocul nu este foarte complex, dar sincronizarea workerilor te obliga sa fii in permanenta extrem de atent si de aceea jocul iti lasa impresia de complexitate mare. adrim
4. complexitate medie, fun factor mediu MandrulDuce
4. iti solicita cerebelul pentru managementul fara de care nu poti decat sa ai un esec stralucitor (daca nu cumva esti un mare norocos), dar este exact genul meu de joc, cu programare complexa pe timp indelungat, asa ca pt. mine fun factor este foarte ridicat.Krystal
4.Complexitate medie / iti pune mintea in miscare (danielM)
4. Complexitate destule de mare, ai nevoie de un plan bun, nu poti castiga din intamplare. Fun Factor? Vezi 7. acidutzu
4. Joc de dificultate medie, satisfactia vine in timpul jocului cand se reuseste un "combo" interesant, sau la final cand tactica a dat roade. Chuckila


5. Recomandat in (nr. jucatori) / Rejucabilitate

5. Merge foarte bine in 4 si decent in 3 sau 2, in numar mai mic de jucatori e mai usor de anticipat pozitiile disponibile. Rejucabilitate mare datorita variabilitatii cladirilor si monumentelor ce au nevoie de strategii diverse. djdano
5. Rejucabilitatea este mare, si merge la fel de bine indiferent de numarul de jucatori. adrim
5. 2+. Rejucabilitate mare data de monumentele care apar si tile-urile de inceput care iti dicteaza in mare parte cam pe ce sa te axezi pentru VPs. MandrulDuce
5. l-am jucat doar in 4 (de 2,5 ori :P) si cred ca e cel mai interesant asa, cu clash of meeples. o poti lua pe mai multe drumuri complet diferite si chiar si faptul ca esti primul/ultimul in prima tura poate schimba strategia de joc, deci nu e ca si cum ai repeta o lectie.Krystal
5.L-am jucat doar in 4 ,dar sunt sigur ca asta e formula cea mai buna pentru el (danielM)
5. Recomandat in 4. Nu pentru ca ar merge mai bine, ci pentru ca e atat de bun si trebuie sa-l descopere cat mai multi. Rejucabilitatea e data de bonusurile de start, cladiri, monumente si jucatori. acidutzu
5. Eu as incerca sa il joc doar in numarul maxim de jucatori (4), pentru a avea parte de decizii mai dificile. Rejucabilitate mare data atat de monumente/cladiri, cat si de planurile celorlalti pe rotile dintate. Chuckila


6. Pro

6. Grafica, tema, mecanici, rejucabilitate. djdano
6. Imi place ca la fiecare final de partida iti vine sa mai incepi una. Si imi place ca pe tura ta ai un singur lucru de facut: "Pui oameni, sau iei oameni". adrim
6. Roti interconectate??? Ce poate fi mai cool? Reguli putine, strategie mare, un joc involved si care nu se intinde la nesfarsit. Plus, unul din cele mai frumoase jocuri pe care le-am vazut. MandrulDuce
6. tot ce am scris mai sus. Krystal
6.Mecanica rotilor, componentele si harta foarte placute ochiului, jocul in sine (danielM)
6. Este interesant, poate unul dintre cele mai bune worker placement pe care l-am jucat (pana trec de hype), e fluent si foarte tematic. acidutzu
6. Un worker placement placut ochiului, chiar si cei noi in boardgaming se vor simti antrenati in joc fiindca mecanica de joc este intuitiva. Chuckila


7. Contra

7. Lipsa unui insert, eventual un alt sistem de montaj al rotilor care sa nu faca plansa atat de fragila. djdano
7. Poate sa creeze AP la unii jucatori, ceea ce poate sa devina usor deranjant in 4. adrim
7. Unul din monumente mi se pare overpowered dar nu am suficienta experienta pentru a sti cu certitudine ca este asa. MandrulDuce
7.Lipsa unui insert (danielM)
7. Agricola déjà vu. Jumatate din joc ne-am straduit sa luam porumb, cealalta ne-am stresat ca nu avem suficient. Senzatia ca nu apuci sa faci nimic (e vina noastra pentru ca nu ne-am limitat la o singura cale de castig). Altora le place asta. acidutzu


8. Alte observatii si consideratii

8. Pentru mine este primul worker placement care se apropie de nivelul lui Caylus. Highly recommended! adrim
8. Mai bine faceau toata harta ca un puzzle, ca sa nu o mai indoi. Daca nu-l joci tematic, cu sacrificii pentru primul jucator, poti sa ramai la Brass. acidutzu
8. Pentru cei care doresc sa aduca noi jucatori in contact cu jocurile euro, Tzolk'in are o serie de atuuri care il fac o achizitie excelenta. Chuckila


Reviewul a fost creat pe baza feedbackului din acest topic: [forum]viewtopic.php?f=73&t=3077[/forum]. Multumiri tuturor participantilor!

Post Reply

Return to “Sertarul cu Pareri - review-uri comunitate”