Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - FINAL

Review-urile comunitatii au fost mutate in acest nou sub-forum. Participati si voi!
adixor

Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - FINAL

Post: # 11104Post adixor
02 Feb 2011, 15:32

Alte Review-uri din serie: [forum]viewforum.php?f=73&start=0[/forum]

from http://www.boardgamegeek.com/image/173153


Power Grid / Reteaua Energetica este un joc creat de Friedemann Friese, pentru 2-6 jucatori, castigator a numeroase premii si nominalizari, ce pune jucatorii in pielea unor magnati ai industriei de productie a energiei electrice ce incearca sa-si creeze o retea cat mai buna de centrale electrice pentru alimentarea cu energie a oraselor de pe o harta (jocul original vine impreuna cu o harta cu 2 fete, Germania respectiv SUA). Jocul a primit mai multe extensii printre care harti noi sau tipuri noi de centrale. Cateva imagini ale jocului:

from http://www.boardgamegeek.com/image/705477


from http://www.boardgamegeek.com/image/690970


from http://www.boardgamegeek.com/image/670268


Jocul a fost localizat in Romania de catre Ideal Board Games (producatori si ai versiunii localizate Colonistii din Catan).

Mai jos avem parerile celor care au jucat acest joc, impartite in cele 8 categorii:

1. Componente
2. Regulament (claritate, complexitate)
3. Mecanica/Desfasurarea jocului
4. Complexitate / Fun Factor
5. Recomandat in (nr. jucatori) / Rejucabilitate
6. Pro
7. Contra
8. Alte observatii si consideratii


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Atentie, introducem factorul "relevanta" care masoara experienta declarata de reviewer in jocul respectiv. Avem urmatoarele valori/culori:
1. Nejucat
2. Partide la activ: 1-5
3. Partide la activ: 6+
4. Partide la activ: excesiv de multe :), experienta deosebita in jocul respectiv.

Culoarea de mai sus este folosita in cadrul numelui reviewer-ului (la sfarsitul randului sau). Dat fiind faptul ca nu am cerut acest lucru pana acum, unde am avut informatia am marcat corect, in celelalte cazuri am presupus relevanta 3. In plus am sortat opiniile DESCRESCATOR dupa aceasta valoare (cele mai relevante intai, iar la egalitate sortate dupa data postarii).
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

1. Componente

1.1 Sunt ok cuburile, usor de recunoscut si manipulat insa se putea si mai bine, tematic sunt fara nici o treaba. :) Plansa arata bine dar e cam "glossy". (ciocanul)
1.2 Componente ok, functionale, de calitate (mai putin banii, se tocesc destul de repede); harta nu este prea atragatoare dpdv grafic. (Diana)
1.3 Componente functionale, grafica draguta pt ceea ce se vrea a fi: un joc economic destul de serios - very German as spune :) (haretel)
1.4 Componente cat se poate de medii ca si design, colorit sau grafica. Nimic nu m-a atras in mod deosebit si harta chiar nu-mi place. (adixor)


2. Regulament (claritate, complexitate)

2.1 Foarte clar, il citesti o data si stii sa-l joci. Poate vei reciti la setting-ul de piese dar in rest e usor. (ciocanul)
2.2 Regulament clar, intelegi relativ usor jocul. (Diana)
2.3 Nu am trecut prin el; mi s-a explicat de catre alt jucator; se explica in max. 20 min zic eu (haretel)


3. Mecanica/Desfasurarea jocului

3.1 Licitatie, control de rute, numarat de bani, asezat de piese, reasezat de piese, iar si iar pana te apuca somnul. (ciocanul)
3.2 Licitatie pe centrale, planificare rute, construit orase, dobandit productie=bani. (Diana)
3.3 Optimizare de drumuri+licitatie+planificare (haretel)


4. Complexitate / Fun Factor

4.1 Raportul dintre banii ce ii ai si cat licitezi e tot farmecul jocului, licitatia e cam 70% din joc. Desi e fun la inceput devine foarte plictisitor si monoton. Tot jocul numeri bani si licitezi. (ciocanul)
4.2 Complexitate medie, fun factor mediu. (Diana)
4.3 Complexitate medie spre mare as spune eu/pt mine exista un fun factor bun, dar e totusi un joc unde trebuie sa ai o minte odihnita (opusul unui party game) (haretel)
4.4 Foarte complex, din ce in ce mai multe lucruri de calculat. La ultimele ture am stat o gramada pentru ca pur si simplu erau prea multe lucruri posibile de facut, fiecare putand schimba rezultatul final si castigatorul. (adixor)


5. Recomandat in (nr. jucatori) / Rejucabilitate

5.1 In 4 merge ok, in mai multi deja se taraganeaza, l-am jucat cred de vreo 5-6 ori, nu l-as mai juca acum nici picat cu ceara. (ciocanul)
5.2 Recomand in 4. Am incercat si in 6, dar dureaza prea mult. (Diana)
5.3 Cred ca e recomandat de la 4 sus / rejucabilitate mare (haretel)
5.4 In 2 (cat am jucat) nu mi-a placut in mod deosebit, e cam plictiseala, si datorita licitatiei care nu functioneaza asa bine in 2. (adixor)


6. Pro

6.1 E poate un eurogame care poate fi aratat si la cei ce nu au avut de a face cu board games=urile, dupa o tura toti stiu ce au de facut daca au un IQ supraunitar. Scaleaza bine, toti sunt apropiati, il avantajeaza pe cel din urma. (ciocanul)
6.2 Este un joc economic ok, de care nu m-am plictisit inca. (Diana)
6.3 Un joc care iti pune mintea la incercare; interactivitate buna data de partea de licitatie a jocului (haretel)
6.4 Cateva mecanici interesante dar nu asa multe cat sa pot recomanda jocul (adixor)

7. Contra

7.1 Devine plictisitor, fad si fragmentat. In momentul in care se ajunge la o licitiatie taraganata spre finalul jocului te ia somnul. Jocul in faza de licitatie care e cea mai lunga: 23,24,25,25...100, 101, 102,...zzzzzzzz, 105...."stai sa numar banii si iti zic daca mai continui"....,106,107....zzzzzzzzzz...."hai o data, iar numeri banii ?" :D (ciocanul)
7.2 Nu prea bun in 2 jucatori; Locatii de start pe harta ce favorizeaza/defavorizeaza jucatorul. (criss)
7.3 Calitatea banilor lasa de dorit; probabil dupa mai multe partide, va deveni monoton. (Diana)
7.4 Foarte multe lucruri de calculat care nici macar nu mi se par interesante si nu-mi ofera satisfactie pe masura efortului depus (adixor)


8. Alte observatii si consideratii

8.1 Jocul putea fi mai bine facut zic eu daca: sistemul de licitatii trebuia sa fie ceva mai "uns", ceva gen cel din Cyclades in care nu se pierde atat vremea. Resursele trebuiau sa fie mai putine pt a avea un impact mai mare, sa fie mai "cutthroat" in aceasta privinta. Nu prea inteleg sincer de ce are nota asa de mare pe BGG, nu stiu unul care sa-l fi lasat "masca" acest joc. :) (ciocanul)
8.2 Merita incercat intr-un grup cu pofta de ceva mai serios (haretel)
8.3 Exista atatea jocuri "euro" mult mai bune ca acesta incat nu vad un motiv pentru care l-as recomanda (decat ca e si in limba romana poate...) (adixor)

Reviewul a fost creat pe baza feedbackului din acest topic: [forum]viewtopic.php?f=61&t=892#p10432[/forum]. Multumiri tuturor participantilor!

criss

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 16507Post criss
15 Jun 2011, 14:34

ciocanul wrote:Nu prea inteleg sincer de ce are nota asa de mare pe BGG, nu stiu unul care sa-l fi lasat "masca" acest joc.
Nici eu nu am inteles in primele jocuri, mi se parea sec si mie nu-mi place contabilitatea.
Dupa mai multe jocuri in 4 jucatori pot spune "wow" despre acest joc. A ocupat (si ocupa) pe merit locurile 3-5 in top BGG in acesti ani. Are o mare "adincime", dupa cum spunea un user poti sa pierzi in 100 de feluri diferite. Rejucabilitate imensa. Unul din rarele jocuri in care un "pas" este extrem de valoros. Exista si o asemanare cu o cursa de atletism - e bine uneori sa stai in spate si trebuie sa stii cind sa preiei conducerea. Este cel mai bun joc economic dupa Puerto Rico, dar trebuie un numar de jocuri la activ ca sa ajungi la concluzia asta.

User avatar
Shaikan
King Meeple
King Meeple
Posts: 1867
Joined: 06 Mar 2011, 03:13
Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
Location: Bucuresti

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 16614Post Shaikan
16 Jun 2011, 10:56

criss wrote:
ciocanul wrote:Nu prea inteleg sincer de ce are nota asa de mare pe BGG, nu stiu unul care sa-l fi lasat "masca" acest joc.
Nici eu nu am inteles in primele jocuri, mi se parea sec si mie nu-mi place contabilitatea.
Dupa mai multe jocuri in 4 jucatori pot spune "wow" despre acest joc. A ocupat (si ocupa) pe merit locurile 3-5 in top BGG in acesti ani. Are o mare "adincime", dupa cum spunea un user poti sa pierzi in 100 de feluri diferite. Rejucabilitate imensa. Unul din rarele jocuri in care un "pas" este extrem de valoros. Exista si o asemanare cu o cursa de atletism - e bine uneori sa stai in spate si trebuie sa stii cind sa preiei conducerea. Este cel mai bun joc economic dupa Puerto Rico, dar trebuie un numar de jocuri la activ ca sa ajungi la concluzia asta.
Totally agree. Am zis de cand am venit pe forum, a fost primul joc economic jucat si la ora actuala are cele mai multe jocuri la activ(8-9) si l-as juca oricand cu placere. Ai foarte multe optiuni si conteaza mult strategia la el. Se joaca foarte bine in 6 si nu prea depaseste pragul de 2 ore. For me and my group it's a great and fun game :D...chit ca are si putina matematica prin el :lol:

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 831
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24560Post dmx85
02 Apr 2012, 15:54

Am jucat si io aseara primul joc Power Grid. Pot spune ca exceptand licitatia si piata de resurse care sunt foarte interesante, in rest sunt un pic dezamagit. Este exact un joc pe tipicu' nemtilor, adica daca joci bine in acelasi stil tot jocul nu te poate rasturna nimeni, exact ca nationala Germaniei de fotbal: constant, simplu si eficient. Cine apuca sa se dezvolte repede si nu e idiot sa cheltuie banii aiurea are toate sansele sa castige jocul. O alta chestie pe care am remarcat-o este faza cu culorile care mi se pare aiurea rau de tot. Am jucat harta USA, iar eu am luat albastrul, ca la oricare alt joc (in grup la noi exista loialitate pt culori), iar albastrul, desi e cam singur pe zona lui si in primele 2-3 ture nu vine nimeni peste el, are costuri astronomice pt distante, comparativ cu verde, de exemplu care are si orase fara cost de conducta. Mentionez ca am jucat in 6. Pana am reusit eu sa imi fac 3 orase, jucatoarea verde (adica prietena) avea deja vreo 5-6. Dupa ce ajungi la un nivel de incasari consistent, nu te mai intereseaza ca plasezi un oras la 15 in loc de 10, pe tarlaua altuia. Chiar nu imi explic discrepantele astea intre culori, trebuie sa fie ceva la mijloc ca doar nu era neamtu' ala de a facut jocul atat de cretin. Probabil ca o sa il mai jucam si mai vad care-i treaba.

User avatar
Shaikan
King Meeple
King Meeple
Posts: 1867
Joined: 06 Mar 2011, 03:13
Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
Location: Bucuresti

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24561Post Shaikan
02 Apr 2012, 16:21

Stai putin sa inteleg.....voi ati jucat fiecare cu partea lui de harta :|? Daca esti albastru nu inseamna ca trebuie sa construieti doar pe albastru.....poti sa iti faci orase oriunde pe harta......poti sa te bagi peste verde sau rosu sau mov....unde iti convine tie mai mult.....mentinand regula ca toate trebuie sa fie adiacente.....dar nu inseamna ca daca ti-ia luat culoarea albastru esti restrictionat pe albastru.....tocmai asta e si ideea jocului.....ca in 6....ii poti bloca pe altii cu casele tale...sa ii faci sa plateasca ei mai mult sa sa gaseasca alt traseu....e chiar un punct important al jocului....

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 849
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Piatra Neamț

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24562Post tasurinchi
02 Apr 2012, 16:34

Asa e, nu exista nicio legatura in joc intre culorile caselor si culorile zonelor. Orice culoare ai avea, poti incepe din ce zona vrei si te poti dezvolta in ce zona vrei.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 6961
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24563Post DanielIndru
02 Apr 2012, 16:43

Ma intreb oare cate alte jocuri au primit note mici din cauza neintelegerii regulilor sau din cauza ca acestea nu sunt suficient de clare despre ce pot si nu pot face jucatorii...

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5076
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24566Post Chuckila
02 Apr 2012, 18:26

La mine in agenda, Power Grid are doua neajunsuri mari.

M-a plictisit teribil faza de licitatie. A:"3" .... B:"4!" .... C:"5" ... A:"6" .... B: "pas" .... C:(numara bani) "7!" .... A: (numara la randul lui): "8" .... C: (numara inca odata): "9" .... A: "10" .... C (numara pentru a nu stiu cata oara ACEEASI BANI): "11" ... B: (taie venele) .... A: "12" .... 5 minute mai tarziu ... A: "23" ... C: "Pas!" .... A: "B!!!!! Trezirea"

Si doi: rich gets' richer. Nu exista nici o modalitate de a-l ajunge din urma pe cel care is avansul in producerea de bani. Si imi veti da contra-argumentul sa se supraliciteze power-planturile. Insa un jucator bun care este deja in fata, e acolo pentru ca e jucator bun - si va lasa sa luati voi power-planturile la preturile supralicitate - un cerc vicios din care doar cel care produce cel mai mult are de castigat. Si contra-argumentul "dar nu-l lasa sa o ia in fata" din nou nu sta in picioare. Ca doar de aia exista incepatori si avansati.

Am mult mai multe jocuri economice (si nu numai) EXTREM de bune pe care prefer sa le joc. Nu am de ce sa ma intorc inapoi la unul "Meh"

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 840
Joined: 04 Jan 2011, 13:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24578Post adrim
02 Apr 2012, 20:37

Si mie mi-a lasat o prima impresie negativa Reteaua asta Energetica. Si noi am jucat initial cu mai multe reguli interpretate gresit. In plus am jucat primele partide in 2 sau 3. Asa ca jocul a adunat praf pe dulap vreun an de zile. DAR, apoi am avut ocazia sa intalnim pe cineva care stia jocul corect si intre timp am aflat ca nu prea are rost sa scoti jocul daca nu ai cel putin 4 jucatori (ideal fiind 6). In cele din urma am decis sa-l pastram fiind o alternativa foarte buna intre jocurile pentru 6 persoane.

Jocul nu e rau, dar regulamentul extrem de prost scris se pare ca indeparteaza multa lume.

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 831
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24583Post dmx85
02 Apr 2012, 22:31

Darksion wrote:Stai putin sa inteleg.....voi ati jucat fiecare cu partea lui de harta :|? Daca esti albastru nu inseamna ca trebuie sa construieti doar pe albastru.....poti sa iti faci orase oriunde pe harta......poti sa te bagi peste verde sau rosu sau mov....unde iti convine tie mai mult.....mentinand regula ca toate trebuie sa fie adiacente.....dar nu inseamna ca daca ti-ia luat culoarea albastru esti restrictionat pe albastru.....tocmai asta e si ideea jocului.....ca in 6....ii poti bloca pe altii cu casele tale...sa ii faci sa plateasca ei mai mult sa sa gaseasca alt traseu....e chiar un punct important al jocului....
tasurinchi wrote:Asa e, nu exista nicio legatura in joc intre culorile caselor si culorile zonelor. Orice culoare ai avea, poti incepe din ce zona vrei si te poti dezvolta in ce zona vrei.
djdano wrote:Ma intreb oare cate alte jocuri au primit note mici din cauza neintelegerii regulilor sau din cauza ca acestea nu sunt suficient de clare despre ce pot si nu pot face jucatorii...
cu tot respectul, dar daca ati fi citit textul atent v-ati fi dat seama ca nu s-a limitat nimeni la culoarea de pe harta. Regulamentul spune ca incepi pe culoarea respectiva, apoi te extinzi unde vrei. Nu mai tin minte exact numele, insa daca privesti harta, la albastru cea mai mica distanta o reprezinta cea de la Los Angeles la San Diego si e 3, apoi restul sunt de la 9 in sus, in timp ce la verde cu 8 bani conectezi 4 orase (exista si distante moka). Unde e dreptatea?

User avatar
cristianf
King Meeple
King Meeple
Posts: 2724
Joined: 18 Jul 2010, 09:55
Location: Sanpetru, Brasov

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24584Post cristianf
02 Apr 2012, 22:56

Din cate tin eu minte exista o runda la inceputul jocului in care in ordinea de joc fiecare jucator isi plaseaza orasul de inceput unde vrea, nu neaparat pe culoarea aferenta lui. Mai ales ca in 6 jucatori 1 segment de harta este eliminat complet (aleator).

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 849
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Piatra Neamț

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24585Post tasurinchi
02 Apr 2012, 22:56

Dmx, nu sunt sigur ca inteleg ce vrei sa spui si nici nu stiu exact ce varianta de reguli ai tu, insa varianta de pe Boardgames Blog spune asa:
La inceputul jocului niciun jucator nu are orase conectate, deci nu are nicio retea. Fiecare jucator isi intemeiaza reteaua alegand un oras (neales deja de un alt jucator) in regiunile alese pentru joc (alese la inceputul jocului) de pe harta. Pentru a evidentia ca orasul respectiv face parte din reteaua sa, jucatorul plaseaza una din casutele (piesele) sale pe spatiul marcat cu numarul 10 din orasul respectiv. Jucatorul plateste pretul de 10 Elektro pentru primul oras.
Nu vad sa spuna pe undeva ca trebuie sa incepi pe o anumita culoare. Cu alte cuvinte, daca jucatorul rosu construieste la inceput pe Duisburg, atunci jucatorul albastru care construieste imediat dupa el poate construi linistit pe Essen ( :D ) fiindca regulile ii permit acest lucru.

Din ce inteleg de la tine voi incepeti obligatoriu pe culorile corespunzatoare casutelor fiecaruia, ceea ce e gresit.

LE: Sau daca citesc mai atent cele spuse de tine: in jocul vostru, cand cineva construieste intr-o zona la inceput, urmatorii nu mai au voie sa construiasca primul oras in zona de aceeasi culoare? Sunt confuz, inca nu inteleg foarte bine cum jucati.

User avatar
imba
King Meeple
King Meeple
Posts: 836
Joined: 18 Jul 2010, 04:15
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24588Post imba
02 Apr 2012, 23:12

Pe mine m-a pierdut la aspectul hartii jocul, dar din ce am vazut jucat, tind sa ii dau dreptate lui tasurinchi.

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 831
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24590Post dmx85
02 Apr 2012, 23:19

tasurinchi wrote: Din ce inteleg de la tine voi incepeti obligatoriu pe culorile corespunzatoare casutelor fiecaruia, ceea ce e gresit.

LE: Sau daca citesc mai atent cele spuse de tine: in jocul vostru, cand cineva construieste intr-o zona la inceput, urmatorii nu mai au voie sa construiasca primul oras in zona de aceeasi culoare? Sunt confuz, inca nu inteleg foarte bine cum jucati.
noi asa am inceput. Foarte ciudat e ca 3 persoane au rasfoit regulamentul si niciuna nu a sesizat lucrul asta. Primul oras l-am facut fiecare pe culoare si poate de aici dezechilibrul. Pai daca te pui unde vrei, capata alt sens jocul, poti face niste strategii de faultare, mai ales ca pe spatiile mai scumpe parca nu poti pune oricand. Ideea e ca nu e jocul meu, l-am jucat si eu la altul. Cand se joaca un joc de-al meu, intotdeauna citesc regulamentul bine astfel incat dupa primele 2 jocuri deja nu se mai fac greseli de bambilici. La jocul asta am mers pe mana altora.

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 840
Joined: 04 Jan 2011, 13:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24593Post adrim
02 Apr 2012, 23:41

Mai este un aspect important care si noua ne-a scapt la primele jocuri: intr-un oras poti sa pui o casuta si numai una, astfel ca incepand cu faza a doua alt jucator va putea sa conecteze orasul "tau" la reteaua lor, iar incepand cu faza a treia un al treilea jucator va pune o casuta in acelasi oras. Fiecare jucator se va raspandi pe o mare parte din harta pana la sfarsitul jocului. Cele 6 regiuni colorate care alcatuesc harta exista doar pentru a determina suprafata de joc in functie de numarul jucatorilor.

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 732
Joined: 04 Dec 2011, 08:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24595Post Mono
02 Apr 2012, 23:56

Oricum se folosesc maxim 5.

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 831
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24596Post dmx85
02 Apr 2012, 23:57

acum am rasfoit si eu regulamentul si m-am lamurit cum sta treaba. Partea cu conectarea la orase o pricepusem. Singurele greseli pe care le-am facut au fost ca am utilizat toate regiunile (adica 6 din 6 pt 6 jucatori), am ales orasul de start dupa culoare si ca nu am schimbat tot timpul cand trebuia centrale din piata. Cred ca si la determinarea nivelurilor am zbarcit-o un pic, insa in rest am jucat destul de corect.

User avatar
cristianf
King Meeple
King Meeple
Posts: 2724
Joined: 18 Jul 2010, 09:55
Location: Sanpetru, Brasov

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24598Post cristianf
03 Apr 2012, 01:14

Eu zic sa-i mai dati o sansa, poate va schimbati parerea. Mie mi se pare un joc bun, al naibii de urat dar totusi bun. Sunt multe jocuri mult mai bune decat Power Grid daca sunt 4-5 jucatori la masa. Daca sunt 6 oameni la masa, Power Grid devine o optiune buna de luat in seama.

User avatar
Shaikan
King Meeple
King Meeple
Posts: 1867
Joined: 06 Mar 2011, 03:13
Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
Location: Bucuresti

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24611Post Shaikan
03 Apr 2012, 10:09

@dmx85 Rule mistakes can always happen....it's a sad fact of life......mai ales ca unele manuale lasa mult loc de interpretare

Daca voi ati gresit initial setup + harta + sistemul de schimbare a centralelor nu e de mirare ca vi s-a parut cam meh :)). Insasi ideea de a juca doar pe 5 regiuni in 6 e ca sa forteze jucatorii sa ii blocheze pe alti jucatorii si sa interactioneze intre ei :). Schimbarea centrarelor in mod corect si determinarea nivelului e importanta de asemena deoarece e posibil ca unele centrale sa iasa din joc si jucatorii care le detineau sa le piarda.

Nu inteleg de ce toata lumea se plange de cat de "urat" e jocul.......recunosc, nu e un joc cu o grafica deosebita, dar nu mi se pare nici urata.....mi se pare ca arata chiar ok cand incep sa apara si orasele pe harta si ma pot gandi la mult mai multe jocuri urate grafic.....exemplul de top pana acum fiind Container.....ideea jocului e buna.....dar jocul arata oribil din punctul meu de vedere......sters.

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 732
Joined: 04 Dec 2011, 08:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sertarul cu pareri - Power Grid / Reteaua Energetica - F

Post: # 24615Post Mono
03 Apr 2012, 10:52

Darksion wrote:Schimbarea centrarelor in mod corect si determinarea nivelului e importanta de asemena deoarece e posibil ca unele centrale sa iasa din joc si jucatorii care le detineau sa le piarda.
Niciodata de la jucatori, numai din piata se pierd centralele.

Post Reply

Return to “Sertarul cu Pareri - review-uri comunitate”